  • 11. Data: 2006-03-07 16:23:39
    Temat: Re: Proba samobojcza skutkujaca zburzeniem budynku
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    Użytkownik "vel konrad" <giedr@wytnij_to.op.pl> napisał w wiadomości
    news:dukbc9$qbd$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > to przypadkiem sprawa z wroclawia ? ta dosc znana?

    nie wiem czy dosc znana ale tak

    > hehe..oczywiscie, ze chca do wlasciciela, bo on cos ma, a student jest
    > niewypalcalny.

    i do tego w perspektywie niepoczytalny - jest w zakladzie zamknietym

    no coz, nie wroze sukcesu,

    mnie bardziej interesuje czy wogole moga wystapic z roszczeniem do
    wlasciciela, czy jest podstawa prawna

    poki co wydaje sie ze nie ma

    choc podobno to byla druga
    > proba samobojcza.

    zeby tylko druga ....

  • 12. Data: 2006-03-07 17:51:42
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > mnie bardziej interesuje czy wogole moga wystapic z roszczeniem do
    > wlasciciela, czy jest podstawa prawna

    z roszczeniem zawsze mozna wystapic do kazdego. rzecz w tym, czy sad
    uzna to roszczenie za zasadne, co wlasnie bedzie przedmiotem procesu
    cywilnego.

  • 13. Data: 2006-03-07 18:11:08
    Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl>

    > z roszczeniem zawsze mozna wystapic do kazdego. rzecz w tym, czy sad uzna
    > to roszczenie za zasadne, co wlasnie bedzie przedmiotem procesu cywilnego.

    tak - zle sie wyrazilem, chodzi mi czy maja szanse na uznanie przez sad
    zasadnosci tego roszczenia

  • 14. Data: 2006-03-07 22:19:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Przemek R.* wypowiedziała te
    słowa:

    > a czy wine za to ponosi sprawca czy wynajmujacy?

    Odpowiedzialność za skutki zawalenia się budowli oparta jest na zasadzie
    ryzyka (art. 434 kc), nie winy - i ponosi ją właściciel budowli.
    Jednakże jeśli wykaże on, że zawalenie nie było spowodowane
    zaniedbaniami, będzie mógł skutecznie uchylić się od odpowiedzialności.
    Oczywiście sprawca także ponosi odpowiedzialność na podst. art. 415 kc
    chociaż modliłbym się, aby badania psychiatryczne nic nie wykazały...

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: 502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 15. Data: 2006-03-07 23:03:26
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Andrzej Lawa napisał:
    > Primo: nie ma podstawy prawnej odmówienia najmu osobie leczącej się
    > psychiatrycznie

    1. Podstawa prawna jest potrzebna przy decyzjach administracyjnych, nie
    czynnościach cywilnoprawnych.
    2. Owszem, jest takowa. Art. 31 ust. 2 konstytucji.

    -------------------+
    -------------------+

  • 16. Data: 2006-03-08 09:23:55
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

    > tak - zle sie wyrazilem, chodzi mi czy maja szanse na uznanie przez sad
    > zasadnosci tego roszczenia

    generalnie przychylam sie do zdania kolegow. taki pozew to chyba proba
    wydobycia pieniedze na zasadzie a noz sie uda. wietrze spisek jakiegos
    szczwanego lisa z kancelarii, ktory nie robi tego przez spekulacje, ale
    z gory inkasuje sumke, mamiac poszkodowanych. no ale niezbadane sa
    wyroki sadow i jak ktos ma pare groszy na proces to czemu nie...

  • 17. Data: 2006-03-08 09:25:23
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > Oczywiście sprawca także ponosi odpowiedzialność na podst. art. 415 kc
    > chociaż modliłbym się, aby badania psychiatryczne nic nie wykazały...

    dobra dobra, ale tu wlascielami budowli byli wszyscy wlasciciele lokali,
    wiec chyba sami sobie nie beda placic.

  • 18. Data: 2006-03-08 09:47:43
    Od: "earl" <e...@p...fm>

    nawet jak sie leczyl to co z tego ? nie przesadza o tym, ze koles
    wysadzi dom w powietrze, mógl zalatwiac sprawe mniej
    spektakularnie

    poza tym nie ma obowiazku sprawdzania czy sie leczy czy nie, nie
    sprawdza sie takich rzeczy, nie ma takiej praktyki, poza tym niby co
    mialby jeszcze sprawdzac [inne choroby, jezeli tak to jakie i w jakim
    stopniu szkodliwe lub nie], nonsens

  • 19. Data: 2006-03-08 09:54:58
    Od: "earl" <e...@p...fm>

    SAMOISTNY POSIADACZ a nie wlasciciel

  • 20. Data: 2006-03-08 10:10:40
    Od: "earl" <e...@p...fm>

    i poza tym wg kc 662 § 3. Jezeli rzecz najeta ulegla zniszczeniu z
    powodu okolicznosci, za które wynajmujacy odpowiedzialnosci nie
    ponosi, wynajmujacy nie ma obowiazku przywrócenia stanu
    poprzedniego.,
    czyli niech sie szarpia z najemca, zreszta wynajmujacy tez do
    niego ma roszczenie o przywrócenie lokalu do stanu poprzedniego