    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Subject: Re: Prawo squatersów
    Date: 02 Nov 2005 09:58:05 GMT

    In article <dka1f5$1go$1@news.onet.pl>, Mithos wrote:

    > wynajac komus mieszkanie, umowa sie konczy, w tym czasie osoba przestaje
    > placic, zmienia i zamki i tyle. Nie ma taka osoba juz tytulu prawnego do
    > mieszkania (umowa sie rozwiazala), nie jest w tym mieszkaniu zameldowana
    > (co akurat nie ma znaczenia, bo meldunek nie jest tu zadnym atutem), a
    > usunac jej samemu nie mozna (zgodnie z prawem). Sprawa o eksmisje moze
    > ciagnac sie bardzo dlugo, a w tym czasie wlasciciel musi placic za
    > czynsz oraz inne oplaty, a dzicy lokatorzy mieszkaja sobie na jego
    > koszt. Pozniej coprawda istnieje przeciwko tym osobom roszczenie o zwrot

> [...]

    No ja tę analogię to widzę inaczej: Mój rower to tak jak moje
    mieszkanie - jeśli rower mogę odebrać siłą, to i urkadzione
    mieszkanie. Czym innym jest wtargnięcie do mieszkania złodzieja po
    własny rower, a czym innym wejście do własnego mieszkania i wydarcie
    go złodziejowi.

    No, ale jeśli nie mogę wyrzucić złodzieja mieszkania, to co mi grozi,
    jak to zrobię?

    Renata