    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo spadkowe
    Date: Tue, 07 Jan 2014 15:49:32 +0100

    W dniu 07 sty 2014 15:27, krys pisze:
    > Dokładnie o to chodzi.
    > A jeśli juz jesteś taki miły, to mozesz mi powiedziec, czy powołanie się na
    > to, że żyło się w przeswiadczeniu, że spadkobierca sporządził testament, w
    > którym powołał do spadku AB, w związku z tym reszta spadkobierców uznała
    > sprawę za zamkniętą, więc nic nie robiła w sprawie spadku, może być uznane
    > za błąd pozwalający przywrócić termin?

    Myślę, że dużo będzie zależało od tego na jakiej podstawie ktoś myślał,
    że a) jest testament, b) na podstawie testamentu powołana została
    jedynie osoba AB.

    Moim zdaniem sąd będzie musiał mieć wyraźne przekonanie, że w sytuacji
    nie chodzi o zwykłe "olanie" sprawy przez spadkobierce i "obudzenie się"
    po terminie - gdy dotarło, że coś dziedziczy, w szczególności długi - a
    chodzi o rzeczywiste mylne przeświadczenie w sytuacji, gdy
    zainteresowana osoba od początku trzymała rękę na pulsie sprawy.

    --
    .B:artek.