  • Data: 2008-11-25 00:07:51
    Temat: Re: Prawo pracy - dwa szybkie pytania
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:ggfdec$s08$1@inews.gazeta.pl lolka
    <l...@g...pl> pisze:

    > Ma dla mnie znaczenie o tyle, ze z obecnego przepisu usunieto
    > sformulowanie "co najmniej 2 tygodnie", zostawiajac samo "dwa tygodnie".
    > Poprzednie brzmienie przepisu bylo dla mnie (o ironio) bardziej
    > jednoznaczne ;)

    - pracownik składa wniosek np. 1.03.2008, że chce urlop od 16.03.2008; ok,
    zachowane 2 tyg. wyprzedzenia;
    - pracownik składa wniosek 1.03.2008, że chce urlop od 5.03.2008; termin nie
    zachowany, pracodawca może się zgodzić ale nie musi; jak sie nie zgodzi na
    ten 5.03.2008, to muisi go udzielić najpóźniej od 15.03.2008.

    Tak uważam, bo §1 określa IMO prawidłowy tryb składania wniosku. Ale dalej
    jest jeszcze §3 pkt 3, który określa co ma się stać jeśli ten tryb nie
    zostanie zachowany.
    Wg niego istotą jest zapewnienie pracodawcy 2 tyg.czasu także wówczas, jeśli
    pracownik zawnioskuje o urlop wychowawczy np. z dnia na dzień.
    Istnieje także pkt 2 tego paragrafu wskazujący niejako jednoznacznie, że
    pracodawca udziela urlopu na okres wskazany we wniosku. Mamy tu do czynienia
    z jednym z wielu przykładów niskiej jakości polskich prawodawców. Używają
    oni bowiem tu zamiennie różnych znaczeniowo określeń "termin" i "okres".
    Konieczna jest tu więc interpretacja intencji prawodawcy, który w swej
    indolencji nie podołał zadaniu precyzyjnego i nie budzącego wątpliwości
    sformułowania przepisu.
    Uważam, że intencja ta jest taka - złożyć wniosek na minimum 2 tygodnie
    przed wskazanym we wniosku okresie rozpoczęcia urlopu, jeśli złożono póxniej
    to i tak pracodawca te max. 2 tygodnie na udzielenie urlopu ma. Złożyć z
    większym wyprzedzeniem można.
    Ale uciąć to ja sobie nic za to nie dam... ;))

    --
    Jotte