    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Date: Fri, 23 May 2008 18:57:41 +0200
    <M...@n...task.gda.pl> <g0tugn$qqq$6@news.onet.pl>
    <g11u9r$2me$1@news.dialog.net.pl> <g11uvp$8e6$1@news.onet.pl>
    <g120at$43f$1@news.dialog.net.pl> <g1233q$q6g$1@news.onet.pl>
    <g1281m$9lk$1@news.dialog.net.pl> <g13dfq$qff$1@news.onet.pl>
    <g13sir$8d2$1@news.dialog.net.pl> <g146nq$9ak$1@news.onet.pl>
    <g14a4b$hg2$1@news.dialog.net.pl> <g14qct$a19$1@news.onet.pl>
    <g14v0i$an$2@news.dialog.net.pl> <g1516e$r6l$1@news.onet.pl>

    W wiadomości news:g1516e$r6l$1@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>
    pisze:

    > Odrózniam.
    > Za to ty nie nadazasz za dyskusja.
    > No ale jestes jak prawo - ono tez nie nadaza za rzeczywistoscia. ;)
    Zobacz, coś napisał - relacje między pracodawcą a pracującym na zasadzie
    zleceniodawca-zleceniobiorca. Nie ma pracodawcy w takich relacjach, zatem to
    bzdura.
    Powinieneś ująć to inaczej - relacje pracodawca-pracownik coraz częściej
    zastępują relacje zleceniodawca-zleceniobiorca.
    Wówczas, oczywiście, natychmiast poprosiłbym cię o wiarygodne źródło takiej
    informacji i moglibyśmy podyskutować sobie jak często dochodzi przy tym do
    łamania prawa maskując stosunkiem cywilno-prawnym faktycznie istniejący
    stosunek pracy.

    > Pierwszy etap robienia to pojekiwanie, ze trzeba cos z tym zrobic ;)
    Ci co zaczynają od pojękiwania najczęściej na nim kończą.
    Stękają, stękają, po stękaniu wiadomo co ;))), i na tym koniec.
    Pierwszym etapem jest pomyślenie co można poprawić, a potem - jak.

    > Totez sie stosuje. Jesli ktos chce pracowac za przyslowiowa miske ryzu to
    > niech pracuje. za 450 zlotych chce pracowac na 1/2 etatu? Przeciez mu nie
    > zabronie.
    Nie zabronisz. Ale nie możesz go za tyle zatrudnić. Minimum 1126 zł za etat,
    za pół etatu - zagadka, no ile? ;))

    > Nie rozumiem co ty ciagle z tym prawem
    Hint: nazwa i tematyka grupy.

    > - przeciez to prawo opisuje ile najmniej moze zarobic pracownik. To ja im
    > tyle place. A oni sie godza. I to ja jestem ten zly?
    Nie naruszasz w takim razie prawa (w zakresie wysokości wynagrodzenia).
    Ale nienaruszanie prawa a bycie porządnym człowiekiem to nie to samo.
    Można nie naruszać prawa i być wyjątkowym łajdakiem, można naruszyć prawo, a
    mimo to być człowiekiem porządnym.

    > A ty pominales kontekst.
    Należy wyrażać się precyzyjnie. Nie można oczekiwać, że czytający będzie
    zadawał sobie trud domyślenia się "co autor miał na myśli".
    Nikt, to nikt.

    --
    Jotte