    From: Mikaichi <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Date: Tue, 20 May 2008 20:35:14 +0200

    Użytkownik Jotte napisał:
    > W wiadomości news:g0v4bu$on9$5@news.onet.pl Mikaichi <m...@v...pl>

    > Wynika to niejako wstecznie z art. 100 §1 KP. W razie czego należy żądać
    > wydania polecenia na piśmie.

    Co znaczy wstecznie?

    Po za tym:

    Art. 100. § 1. Pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i
    starannie oraz stosować się
    do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one
    sprzeczne z przepisami prawa lub umową
    o pracę.

    - wykonanie programu nie bylo sprzeczne z prawem
    - nie bylo sprzeczne z umowa (bo nie sadze, zeby w umowie bylo, ze
    serwisant _nie moze_ pisac programów)

    > Tak, to się nazywa potocznie wypowiedzenie zmieniające albo porozumienie
    > zmieniające.
    Czyli mogl, i zrobil to - tylko w formie ustnej. Nie wiem, ale pewnie
    forma pisemna jest zaznaczona pod rygorem niewaznosci. Co nie zmienia
    faktu, ze gdyby wtedy pracodawca podal mu do podpisu aneks do umowy, to
    koles by podpisal i poszedl kodowac.

    > Teoretycznie. Np. przy świadkach, nagrywając itp.
    Nie no, to nie jest teoretycznie - to jest jzu wystarczajaco udokumentowane.

    > Jest to słuszna sugestia.
    > Aby doradzać odpowiedzialnie trzeba mieć rzetelną wiedzę.
    I wiedziec wiecej o tej sytuacji i poznac zdanie strony przeciwnej, bo
    moze pracodawca jest z tych "no dobrze, to ile chcesz za te prawa?"
    ;)