  • Data: 2008-05-20 10:17:38
    Temat: Re: Prawo pracodawcy do kodu zrodlowego programu
    Od: bungo <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mikaichi pisze:

    > Czyli sprawa jasna, bo: "Pisalem go przez 2 miesiace w godzinach pracy
    > i robilem tylko to, a moje dotychczasowe obowiazki zostaly przez szefa
    > powierzone na ten czas koledze."

    Pisanie w godzinach pracy, a nawet na polecenie szefa nie wystarczy,
    aby autorskie prawa majatkowe do programu byly wlasnoscia pracodawcy.

    rzecz w tym, ze sformulowanie *w wyniku wykonywania obowiązków ze
    stosunku pracy* oznacza, ze pracownik musi miec obowiazek pisania
    takich programow zdefiniowany w umowie o prace lub w poleceniach
    sluzbowych, ale tylko tych, ktore wynikaja z obowiazkow pracowniczych
    danego pracownika. Obowiazkiem serwisanta nie jest pisanie programow.

    Powinienes wiec przygotowac i podpisac stosowna umowe z pracodawca na
    Twoj program...