    From: P <...@...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pierwokupu dla gminy
    Date: Mon, 10 Jun 2002 21:41:35 +0200
    Sender: ...@...com

    On Mon, 10 Jun 2002 20:35:28 +0200, "Jurek" <j...@p...px.pl> wrote:

    >Chcę kupić działkę niezabudowan?, pod 1/2 bliĽniaka, dzierżawa wieczysta.
    >Gmina ma w umowie nabycia aktualnego wła?ciciela zagwarantowane prawo
    >pierwokupu.
    >Jak powinna wygl?dać sprzedaż takiej działki?
    >1. Czy je?li przy umowie "warunkowej" zapłacę 100%, czy będę mógł ż?dać
    >przeniesienia prawa własno?ci przy niechęci obecnego wła?ciciela? Ile %
    >zwykle się płaci przy "warunkowej" a ile przy "przeniesieniu prawa
    >własno?ci"?
    >2. Komu gmina odda pieni?dze, je?li z prawa pierwokupu skorzysta?
    >Trochę to skomplikowane. Kto mi rozjasni?

    Uwaga. Jestem "mlodym lekarzem" daleko przed magistrem i musze pare
    majatkow utopic by sie nauczyc ;-) no wiec:

    ___Wlasnosc___ czy uzytkowanie wieczyste...

    Ki diabel... dzierzawa wieczysta...?

    Czy dzierzawa w. nie byla zamieniona na uzytkowanie wieczyste ustawa
    z 61 roku?! Czyz dzisiaj nie ma dzierzawy na max 30 lat??????

    Zakladam ze wlasnosc, to jak tak to juz bylo nie tak dawno tutaj...
    Student szczerze ale troche na slepo Ci powie, jak wlasnosc to umowa
    zobowiazujaca (warunkowa inaczej), akt notarialny 158kc, cena w akcie,
    potem dwa miechy gmina ma sporzadzic akt notarialny o wykupie za cene
    z umowy zobowiazujacej, ZANIM JESZCZE NA CIEBIE WLASNOSC PRZEJDZIE. A
    jak nie sporzadzi (sam sobie odpowiedz kiedy dojdzie ewentualnie akt,
    bo 2 miechy sa na SPORZADZENIE, a nie na dotarcie, to jakis wyjatek
    dziwny)... a jak nie sporzadzi, to 2 umowa rozporzadzajaca
    bezwarunkowo, niezwlocznie, za cene ze zobowiazujacej I PRZECHODZI
    WLASNOSC NA CIEBIE. Akt notarialny po raz drugi. A jak ktos nosem
    zakreci na druga umowe, to zobacz 390kc (dlatego ta pierwsza umowa
    koniecznie z wszelkimi formalnosciami i wymogami), trzymasz go za
    wiadomo co i ciagniesz do sadu i sad stwierdza obowiazek z umowy
    zobowiazujacej i to zastepuje "zgode" wlasciciela...?

    Ale dasac i nie dacie gminie 2 miechow to beda umowy niewazne, bo tu
    jest superpierwokup gminny ;-) Aha, ale jakby komus innemu
    niegrzecznie sprzedal wlasciciel, to mu leb ukrecisz z 59kc...?
    Moze...

    A jak to jest uzytkowanie wieczyste, to ja sam jestem ciekaw, czy
    jest cos takiego jak "pierwokup u.w." a potem konfuzja i takie
    "wysysanie" uzytkowania wieczystego z obrotu???

    No. Jak to bylo? "Mial pan wyciac cholera jasna wyrostek robaczkowy!
    cala reszte pakuj pan z powrotem do srodka!!!"