    From: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo o podpisie cyfrowym - pytanie
    Date: Fri, 3 Sep 2004 09:38:38 +0200
    Sender: v...@p...onet.pl@staticline700.toya.net.pl

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> wrote in message
    news:ch955n$sba$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ja bym sie tak bardzo nie martwil,
    > jak otwierasz konto w banku to sam wybierasz np dostepne kanaly obslugi
    (np ja
    > zawsze blokuje WAP, teleserwis) ustalasz czy chcesz miec wysylane wyciagi
    > dokąd - myślę że bez problemu dołożą możliwość zastrzeżenia, że nie
    używasz
    > podpisu kwalifikowanego

    Poczekaj. Moim zmartwieniem (tak na prawdę ja sie nie martwię. Ja nie mam
    certyfikatukwalifikowanego) jest to, że na przykład chciałem tylko wysłać
    PITy, mam w wiązku z tym certyfikat kwalifikowany, a tu mój administrator
    sieci nagle zaciagnie kredyt w moim imieniu bez mojej wiedzy. W jakimś
    banku. nie mam pojęcia w jakim. Zapewnie w tym, gdzie uprzednio założył
    konto w miom imieniu. Zauważ, że bank nie odmówi ważności certyfikatu ...
    Jako rozwiązanie proponujesz zablokować w banku dostęp na kwalifikowany
    certyfikayt.
    Ale w którym banku ?????? We wszystkich bankach? A co z prywatnymi firmami
    udzielającymi pozyczki ? W razie czego mają w reku "papier" z "moim"
    podpisem. Tu chodzi o to, że jesli w samym certyfikacie mozna zastrzec, że
    pewne cele wyłączam, to mogę ryzyko ograniczyć. Inaczej nie, bo utraciłem
    kontrolę nad celami.

    Vizvary Istvan

    PSW przypadku PITów oczywistym rozwiązaniem by było, żeby na przykład urzędy
    skarbowe przyjmowały nie tylko podpisane kwalifikowanym certyfikatem (nie
    mogą odmówić) ale mieli równiez centrum certyfikacji kluczy dla własnych
    klientów. Tak jak ma ZUS. Ale chyba nie tędy droga, bo nie na tym polega
    eGoverment by każdy urząd posiadał własny centrum certyfikacji kluczy.