    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo nie dziala w stecz...
    Date: Sat, 9 Feb 2002 19:59:58 +0100

    On Thu, 7 Feb 2002, bopp wrote:

> [...]
    >+ "Postanowienie ust 1. nie dotyczy przepisow stwarzajacych obywatelom lub
    >+ innym podmiotom korzystniejsze niz dotychczas sytuacje prawne". Po
    >+ przeczytaniu tego od razu nasunelo mi sie na mysl to co aktualnie dzieje sie
    >+ z samochodami osobowymi kupionymi kilka lat temu np. w formie leasingu na
    >+ firme, teraz ich wlasciciele maja z tego tyt. problemy bo urzedy przestaly
    >+ te auta trakowac jako samochody firmowe tylko jako osobowki prywatne,
    >+ przypuszczam ze mozna znalezc inne przyklady ale ten chyba jest najbardziej

    IMHO przykład jest "niedopasowany".
    SN wydał interpretację prawa (wyrokiem), samo prawo się
    nie zmieniło ! Ani stare, ani obowiązujące.
    MF (mam nadzieję w ramach przysługujących uprawnień, bo jak nie...)
    polecił "ulgowo" traktować podatników którzy by "podpadali".
    BTW: AFAIK USy ciągle mają uprawnienie do "odpuszczenia" podatku,
    więc w ostateczności mogą dobrowolnie uznawać gest MF :)

    >+ Pozdrawiam
    >+ Jarek
    >+
    >+ ps. przepraszam za przytoczenie calego par. 38 ale moze jest na grupie ktos
    >+ kto go nie zna

    Jakbyś nie przytoczył to np. mi nie chciałoby się go szukać ;>

    Pozdrowienia, Gotfryd