eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie? › Re: Prawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie?
    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo majątkowe - prawo autorskie - nagana, ale czy słusznie?
    Date: Wed, 23 Aug 2006 12:09:43 +0200
    <44e99280$1@news.vogel.pl> <44e99abd$1@news.home.net.pl>
    <44ea1453$1@news.home.net.pl> <ecd4r7$2ns$2@news.dialog.net.pl>
    <1...@m...googlegroups.com>
    <op.tenjjlbka2iefb@sempron>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <op.tepf6ziia2iefb@sempron>

    In article <op.tepf6ziia2iefb@sempron>,
    "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> wrote:

    > Art. 41. 1. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej:
    > 3. Nieważna jest umowa w części dotyczącej wszystkich utworów lub
    > wszystkich utworów określonego rodzaju tego samego twórcy mających powstać
    > w przyszłości.

    Nie bardzo rozumiem, co ma piernik do wiatraka. Powyższe znaczy tyle, że
    nie możesz zawrzeć umowy na "dzieła wszystkie powstałe _od_ określonego
    momentu" bądź np. "wszystkie wiersze itd." Na "trzy dzieła" - proszę
    bardzo.

    > Art. 64. Umowa zobowiązująca do przeniesienia autorskich praw majątkowych
    > przenosi na nabywcę, z chwilą przyjęcia utworu, prawo do wyłącznego
    > korzystania z utworu na określonym w umowie polu eksploatacji, chyba że
    > postanowiono w niej inaczej.

    Co tu niejasnego? Umowa przeniesienia praw majątkowych domyślnie jest na
    wyłączność do określonego użytku, ale można się umówić inaczej.

    > Art. 65. W braku wyraźnego postanowienia o przeniesieniu prawa, uważa się,
    > że twórca udzielił licencji.

    Nu. I to jest to, co ta druga strona dostaje na zasadzie "weź mi zrób".

    Łomatko...

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.