  • Data: 2004-06-23 21:43:36
    Temat: Re: Prawo komputerowe-czy dostawca ma rację?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "TP <WROC>" <y...@y...beep.pl> napisał w
    wiadomości news:cbcj7c$re2$1@bandai.magma-net.pl...

    > Dzialali w dobrej wierze w trosce o dobro pozostalych Klientow.
    > Zaluje ze tak nie jest w mojej sieci bo przez takich #$@%^%$
    > co chwile firewall mi krzyczy ze probuje sie dobijac jakies
    > g..no

    Jeśli nawet jestem w stanie - choć z oporami - przyznać rację, że w
    opisanej sytuacji odcięcie od sieci mogło być uzasadnione koniecznością
    ochrony samej sieci i innych użytkowników, to już na pewno mieli obowiązek
    choćby po fakcie poinformować o tym, że rozwiazują umowę, albo że jej nie
    rozwiązują, tylko zawieszają jej świadczenie do czasu wyczyszczenia
    komputera. To wynika choćby z zasad uczciwości kupieckiej. Poz a tym
    chłopak teoretycznie może ich skarżyć o koszt tych wszystkich napraw,
    które dokonał przeświadczony, że problem leży po stronie jego komputera.
    Choć dowieść tego będzie ciężko.

    W chwili obecnej mamy taką sytuację, że chłopak ma nadal ważną umowę, ale
    oni nie świadczą usługi. W tej sytuacji należy uznać, ze dostawca usług
    jednostronnie zerwał umowę ze swojej winy ze skutkami z tego wynikającymi.