  • 1. Data: 2004-11-09 22:05:00
    Temat: Prawo jazdy -wymiana?
    Od: "Arcady" <a...@N...onet.pl>

    Witam.
    Mam prawko w formie książeczki, ale wydane we wrześniu 1993 (czyli po 30
    czerwca 1993). Czy też muszę je wymienić do końca roku, czy tez do końca
    roku 2006?

    --
    Arek

  • 2. Data: 2004-11-09 22:21:24
    Temat: Re: Prawo jazdy -wymiana?
    Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arcady" <a...@N...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Mam prawko w formie książeczki, ale wydane we wrześniu 1993 (czyli po 30
    > czerwca 1993). Czy też muszę je wymienić do końca roku, czy tez do końca
    > roku 2006?

    Terminy wymiany praw jazdy

    - wydane od 01.01.1984r. do 30.04.1993r. wymiana do 31.12.2004r.
    - wydane od 01.05.1993r. do 30.06.1999r. wymiana do 30.06.2006r.
    - wydane po 01.07.1999r. wymiana do 30.06.2006r.

    a ja zadam pytanie pokrewne bo szkoda zakladac mi nowy watek:
    nie korzystam z autka, i nie musze wsiadac za kierownice z dniem 1 stycznia
    2005, czy w zwiazku z tym moge bez kolejki juz wymienic prawko dajmy na to w
    styczniu? Na chlopski rozum tylko ten swistek staje sie niewazny za co grozi
    mi mandacik ale skoro nie prowadze pojazdow mechanicznych to chyba moge tak
    postapic?
    --
    Pozdrawiam - T0SIA
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 3. Data: 2004-11-09 22:25:34
    Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T0SIA" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    grozi
    > mi mandacik ale skoro nie prowadze pojazdow mechanicznych to chyba moge

    ok juz znalazlam ale moze sie komus przydac kto mial podobne watpliwosci:

    "- Prawa jazdy tracą ważność po upływie terminu ustalonego do ich wymiany.
    Urząd ma jednak obowiązek wymiany dokumentu w każdym czasie po tym terminie.
    "

    --
    Pozdrawiam - T0SIA
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 4. Data: 2004-11-10 01:09:39
    Od: "thxaa" <t...@o...pl>

    "T0SIA" <t...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > - wydane od 01.05.1993r. do 30.06.1999r. wymiana do 30.06.2006r.
    > - wydane po 01.07.1999r. wymiana do 30.06.2006r.

    a ja mam pytanie odnosnie daty 01.07.1999r. - jezeli prawo jazdy mam wydane
    w 2002r (w formie karty) to tez obowiazuje mnie wymiana czy tylko obowiazek
    wymiany dotyczy starego prawo jazdy (tzn. tego "w formie ksiazeczki").
    Z gory dziekuje za odpowiedz

  • 5. Data: 2004-11-10 05:04:28
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    Użytkownik "T0SIA" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Terminy wymiany praw jazdy
    >

    > - wydane od 01.05.1993r. do 30.06.1999r. wymiana do 30.06.2006r.

    A jesli ja mam prawo jazdy z 1982 i duplikat z 1994 to co mam robic? Co
    oznacza sformulowanie "wydane" ?

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 6. Data: 2004-11-10 07:29:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości

    > A jesli ja mam prawo jazdy z 1982 i duplikat z 1994 to co mam robic? Co
    > oznacza sformulowanie "wydane" ?

    " Warto też pamiętać, że wymieniając prawo jazdy, należy wziąć pod uwagę
    datę jego wydania, a nie datę uzyskania po raz pierwszy uprawnień do
    kierowania. "

    za
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1328&
    dok=1328.6.388.2.3.1.0.1.htm

  • 7. Data: 2004-11-10 16:14:11
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    > " Warto też pamiętać, że wymieniając prawo jazdy, należy wziąć pod uwagę
    > datę jego wydania, a nie datę uzyskania po raz pierwszy uprawnień do
    > kierowania. "

    Thx - zatem mam jeszcze czas.
    Ale i tak uwazam ze to qrewstwo kazac tyle placic za obowiazek wymiany
    'bezterminowego' dokumentu.