    From: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Prawo jazdy" a "uprawnienia do kierowania pojazdem"
    Date: Sat, 4 Feb 2012 19:47:44 +0100

    On Sat, 4 Feb 2012, zly wrote:

    > A dlaczego nie? Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do
    > kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.

    Mylisz "uprawnienie" z "dokumentem poświadczającym posiadanie
    uprawnienia". Oto co w międzyczasie udało mi się znaleźć na
    http://www.policja.pl/palm/pol/167/4373/Pytania_i_od
    powiedzi.html (więc
    chyba dość wiarygodne źródło):

    "Czy fakt, że nie dokonałem wymiany prawa jazdy na nowy druk oznacza że
    utraciłem uprawnienia do kierowania?

    Kierowanie bez ,,nowego" prawa jazdy nie oznacza, że kierujący utracił
    uprawnienia do kierowania pojazdem. Oznacza jednak, że nie dopełnił
    (formalno-technicznego) obowiązku wymiany dokumentu, wynikającego z art.
    150 ustawy Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. z 2005r Nr 108 poz. 908 z późń.
    zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 29 kwietnia
    2002 r. w sprawie wymiany praw jazdy (Dz.U. Nr 69, poz. 640, zm. z 2002
    r., Nr 205, poz. 1736, oraz z 2004 r., Nr 269, poz. 2674). Czyn opisany
    wyżej będzie traktowany jako wykroczenie z art. 97 k.w."

    Czyli odpowiedź na pierwsze pytanie mamy już chyba załatwioną :)

    Pozdrawiam :)

    W.