    From: "AT" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo jazdy
    Date: Tue, 6 Apr 2004 14:49:03 +0200

    Użytkownik "ciupa" <t...@t...net> napisał w wiadomości
    news:c4u20t$2k2$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam wszystkich!
    >

    > Chciałem się dowiedzieć w jakim czasie po kolizji policja ma prawo
    przesłać
    > wniosek do sądu grockiego
    >
    > Pozdrawiam wszystkich

    Mnie także interesuje ta kwestia. Po zatrzymaniu mojego prawa jazdy oraz
    dowodu rejestracyjnego wyczytałam, ze policja ma obowiązek (nie prawo)
    przekazać dokumenty do odpowiedniej instancji (w moim przypadku był to
    prokurator) w przeciągu 7 dni. Kiedy otrzymałam od prokuratora akt
    oskarżenia wynikało z niego, że policja przekazała moje papiery o 3 dni za
    późno (dni robocze) - z uzyskanych przeze mnie informacji jeśli się spóźnią
    powinni śledztwo umorzyć i papiery oddać. Niestety nie miałam czasu wówczas
    głęboko kopać w tej sprawie, a zaprzyjaźniony policjant i przypadkowy
    adwokat stwierdzili, że owszem, policja ma 7 dni, ale nikt tego nie
    przestrzega i opieszały śledczy może co najwyżej dostać upomnienie i nie ma
    sensu pisać odwołania.

    Więc jak z tym jest?

    Pozdr,
    AT.