  • 1. Data: 2006-01-15 20:56:57
    Temat: Prawo do ulg u komunikacji miejskiej
    Od: "Marta" <l...@y...com>

    Witam!

    Bardzo konkretna sprawa.

    Brat korzystal z komunikacji miejskiej w Warszawie podczas egzaminow wstepnych
    na studia. Bylo to w czerwcu 2005 roku. Mial wtedy ukonczone 22 lata i wazna
    legitymacje szkolna ( uczyl sie w 5-letnim technikum i 2 razy niezdal w
    podstawowce). Jechal na bilecie ulgowym i kontrolerzy stwierdzili, iz nie ma
    do tego prawa, gdyz regulamin przewozu stawia granice 21 lat dla ulgi
    uczniowskiej. Czy i gdzie takie ulgi sa regulowane ustawowo, czy sa one w
    gestii gmin i sejmikow wojewodztw?

    Wystraczy mi zrodlo. Szukalam juz w Ustawie Prawo przewozowe, ale o ulgach nic
    nie bylo.

  • 2. Data: 2006-01-15 21:01:51
    Temat: Re: Prawo do ulg u komunikacji miejskiej
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marta napisał(a):
> [...]
    > gestii gmin i sejmikow wojewodztw?
    >
    > Wystraczy mi zrodlo. Szukalam juz w Ustawie Prawo przewozowe, ale o ulgach nic

    Decydują rady gmin, nie ma ustawowej podstawy dla ulgi dla uczniów.

    KG

  • 3. Data: 2006-01-15 21:04:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marta napisał(a):

    > Wystraczy mi zrodlo. Szukalam juz w Ustawie Prawo przewozowe, ale o ulgach nic
    > nie bylo.

    Regulamin ZTM + stosowne uchwały Rady Miejskiej czy jak to się teraz
    nazywa. Ulga uczniowska nie jest ulgą ustawową.

    M.