  • 1. Data: 2005-01-08 15:13:32
    Temat: Prawo do reprezentowania spolki jawnej
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Witam!

    Mam nastepujace pytanie. Zgodnie z art. 30 § 1 ksh:

    "Umowa spółki może przewidywać, że wspólnik jest pozbawiony prawa
    reprezentowania spółki albo że jest uprawniony do jej reprezentowania tylko
    łącznie z innym wspólnikiem lub prokurentem."

    Jednakże zgodnie z art. 29 § 3:

    "Prawa reprezentowania spółki nie można ograniczyć ze skutkiem wobec osób
    trzecich."

    ... spółka odpowiada za zobowiązania wspólnika pozbawionego prawa do
    reprezentowania spółki, jeżeli ten w imieniu spółki jednak je podjął?

    pozdrawiam
    Greg

  • 2. Data: 2005-01-08 15:18:53
    Temat: Re: Prawo do reprezentowania spolki jawnej
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    Greg napisał(a):

> [...]
    >
    > ... spółka odpowiada za zobowiązania wspólnika pozbawionego prawa do
    > reprezentowania spółki, jeżeli ten w imieniu spółki jednak je podjął?

    Tak.

  • 3. Data: 2005-01-08 15:19:55
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Johnson w news:41DFF9DD.8020700@nospam.pl napisał(a):

    > Tak.

    Dziękuję za szybką odpowiedź :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 4. Data: 2005-01-08 15:35:05
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    > Tak.

    Pytanie dodatkowe - spółka nie odpowiada już jednak za zobowiązania
    wspólnika, który na drodze sądowej pozbawiony został prawa do jej
    reprezentowania (art. 30 § 2)?

    Przepraszam, że pytam o sprawy zapewne oczywiste, ale ponoć wielu Polaków
    nie potrafi czytać ze zrozumieniem. Zrozumienie prawa jest jeszcze
    trudniejsze, dlatego wolę się upewnić :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 5. Data: 2005-01-08 15:41:47
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> naskrobał/a w

    > ... spółka odpowiada za zobowiązania wspólnika pozbawionego prawa do
    > reprezentowania spółki, jeżeli ten w imieniu spółki jednak je
    > podjął?

    Tak.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Ograniczenie predkosci swiatla, to ograniczanie naszych praw obywatelskich i powinno
    byc zwalczane.

  • 6. Data: 2005-01-08 15:43:45
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    > Tak.

    Pojawiły się wątpliwości... Tak, jeżeli wspomniana osoba trzecia nie
    wiedziała o pozbawieniu wspólnika prawa do reprezentowania spółki? Jeżeli
    była tego świadoma, to spółka za zobowiązanie nie odpowiada? Nie widzę
    artykułu, który o takiej sytuacji pisze wprost. Moje dotychczasowe
    doświadczenia z prawem (znikome) skłoniły mnie do takich przypuszczen.
    Dodatkowe pytanie - spółka nie odpowiada już jednak za zobowiązania
    wspólnika, który na drodze sądowej pozbawiony został prawa do jej
    reprezentowania (art. 30 § 2), nawet jeśli osoba trzecia o tym nie
    wiedziała?