    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo do ojcowizny
    Date: Wed, 27 Sep 2006 22:23:05 +0200

    Annacor wrote:
    [...]
    > utrzymuje.Poprostu chcemy tylko wiedziec czy jest mozliwosc odzyskania
    > chociaz jakiejs czesci po ich ojcu?
    > Prosze o odpowiedz.

    Na pewno to dziecko które nic nie odziedziczyło, może się domagać od tych
    którzy odziedziczyli zachowku, czyli połowy wartości tego co by dostało
    gdyby dziedziczenie było ustawowe.

    Dodatkowo (tu mogę się mylić) do obliczania zachowku wlicza się także
    wszystkie darowizny dokonane za życia rodziców, także te pensje o których
    mówisz też (jeżeli są na to jakieś dowody).

    p. m.