  • Data: 2004-08-06 11:04:50
    Temat: Re: Prawo do odmowy zeznań - fotoradar
    Od: "Kartellis" <Małymis@Bardzo.bardzo.maly.mis.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    news:8re6h0dgupd4glrq79afi5tgottu5jebrn@4ax.com...

    > Pytam po raz kolejny-na jakiej podstawie odmawiasz odpowiedzi, skoro
    > nie wiesz o co chodzi, tak na wszelki wypadek ? Grozi wyciągnięcie
    > konsekwencji za brak wypełnienia obowiązku.

    Nie muszę wiedzieć o co im chodzi. Ma się prawo odmówić jakiejkolwiek
    odpowiedzi która w naszym subiektywnym mniemaniu chociażby minimalnie
    ułatwiłaby dojście do faktu, że ja albo ktoś z moich bliskich popełnił
    przestępstwo. Więc nawet jeśli prowadzą śledztwo w zupełnie innej sprawie, a
    o mojej czy kogoś bliskiego nikt nic nie wie jeszcze, a ja subiektywnie
    stwierdzę, że mogę im jakiś trop podsunąć, albo tylko coś, co, gdyby
    skądinąd doszła informacja o przestępstwie, mogłoby się choćby minimalnie
    okazać pomocne, mam prawo odmówić zeznań i tyle.

    Dla mnie w ogóle jest to wytrych dla wszystkich świadków, którzy z
    jakiegokolwiek sposobu nie chcą zeznawać w jakiejś sprawie. Czyż nie?