  • 1. Data: 2006-03-10 16:55:18
    Temat: Prawo do domeny internetowej
    Od: "Łukasz Szorc" <l...@N...gazeta.pl>

    Prawo do domeny internetowej
    Witam mam taki problem
    Jakieś pół roku temu wykupiłem domenę "NAZWAFIRMY.pl"- zaznaczę iż jako osoba
    prywatna nie jako firma
    Nie zarejestrowałem jej nigdzie ani nie wystawiłem tam żadengo serwisu, czy
    też coś w tym stylu.
    Po prostu kupiłem i tyle.
    Na początku stycznia napisałem do nich że moge sprzedac im tę domenę
    napisąłem im stawkę i nic się więcej nie działo.
    (zaznaczam iż ich forma córka ma domenę NAZWAFIRMY.COM.pl)

    Wczoraj dostałem pismo z kancelarji notarialenej iż spółka "NAZWAFIRMY"
    prowadzi swoja działalność podlega ochronie prawnej przewidzianej art 43 / 10
    KPC a znak "NAZWAFIRMY" jest dodatkowo chroniony prawami wynikającymi z
    rejestracji mn. krajowym prawem ochronnym oraz prawem do rejestracji
    miedzynarodowej

    powołuja się jeszcze na to iż naruszam art.153 pkt 1 w zw.z art. 296pkt1 i 2
    Ustawy z dnia 30 czerwca 200 - prawo własności przemysłowej

    dalej mówią iż żądają odemnie oddania domeny

    teraz moje pytania a raczej prośba o radę co robić a raczej co ja Mogę zrobić.
    Czy z punku widzenia prawa moge coś zrobić

  • 2. Data: 2006-03-10 17:16:44
    Temat: Re: Prawo do domeny internetowej
    Od: "fotomania.pl" <lensring@NO_SPAM_lensring.pl>

    Użytkownik "Łukasz Szorc" <l...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > teraz moje pytania a raczej prośba o radę co robić a raczej co ja Mogę
    zrobić.
    > Czy z punku widzenia prawa moge coś zrobić

    Napisz za ile wyceniles ta domene to pierwsza sprawa .

    Druga sprawa pod zadnym pozorem nie ruszaj tej domeny , niech sobie wisi
    pusta . Jezeli ta firma posiada ochrone znaku to sa ci ja w stanie zabrac .
    Ale bedzie ich to kosztowalo minimum 1000 PLN plus koszty kancelarii :)))

    Zeby z nimi powalczyc musisz na wstepie wydac kwote 1000 PLN na tzw sad
    polubowny NASK . Wszystko zalezy od tego ile jest warta ta domena . Napisz
    ile chciales za nia dostac , bo jezeli bylo to 2000-3000 to cala akcja nie
    jest warta zachodu . W razie czego napisz na prv .

    Jacek

  • 3. Data: 2006-03-11 19:49:48
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    fotomania.pl napisał(a):
> [...]
    > ile chciales za nia dostac , bo jezeli bylo to 2000-3000 to cala akcja nie
    > jest warta zachodu . W razie czego napisz na prv .

    jasne, a w sądzie pozwą gościa za naruszenie tych przepisów i zażądają
    oddania domeny i zwrotu kosztów ;-)

  • 4. Data: 2006-03-11 20:08:02
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Łukasz Szorc napisał:
    [..]
    > teraz moje pytania a raczej prośba o radę co robić a raczej co ja Mogę zrobić.
    > Czy z punku widzenia prawa moge coś zrobić

    Przecież masz produkt/usługę o takiej nazwie, czego oni przecież sobie
    nie zastrzegli.

    Inna sprawa, że w Polsce NASK robi co chce i może im domene po prostu
    przekazać i tylko se pogryziesz palce ze złości.

    Dlatego dobra rada - jak coś rejestrujesz wartościowego to broń boże nie
    pod polską "jurysdykcją".

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 5. Data: 2006-03-13 13:31:15
    Od: "Łukasz Szorc" <l...@g...pl>

    Witam
    Zaproponowałem im sprzedaż domeny za 13 tyś PLN