  • 21. Data: 2006-01-28 10:49:13
    Temat: Re: Prawo autorskie do filmu ze studniówki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Olgierd [###n...@n...problem.###] napisał:

    Nie myli się tylko ten, co nic nie robi.

  • 22. Data: 2006-01-28 10:49:19
    Temat: Prawo autorskie do filmu ze studniówki
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

  • 23. Data: 2006-01-28 11:02:12
    Temat: Re: Re: Re: Prawo autorskie do filmu ze studniówki
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > Możesz ich nawet nazwać komturią, niewiele to zmienia. Jeśli producent
    > jest tak głupi, że wykłada kasę ale zapomina podpisać odpowiednią
    > umowę z operatorem - niech lepiej sprzedaje warzywa.
    no tak, nieznajomosc prawa szkodzi.. na szczescie mam kasete ze studniowki ;) i moge
    sobie robic kopie..

    Łukasz Kuźma

    ---------------------
    ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy.

    III Międzynarodowy Zlot Morsów Mielno - Pogodoodporni 2006!
    Już 29 stycznia w Mielnie - Kibicuj śmiałkom i zostań pogodoodporny!
    Konkursy z cennymi nagrodami i dobrą zabawę zapewnia Actimel:
    http://klik.wp.pl/?adr=www.pogodoodporni.pl&sid=643

  • 24. Data: 2006-01-28 11:03:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marcin Debowski napisał:
    > Wykaż proszę, że w rozumieniu PA umowa zlecenia robi ze zleceniodawcy
    > producenta.

    Czy ta umowa zlecenia jest umową o stworzenie utworu?
    Czy nie jest wg Ciebie?

    Jeżeli jest umową o stworzenie utworu to producentem jest zleceniodawca
    i wszystko na temat.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 25. Data: 2006-01-28 11:08:43
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Łukasz Kuźma napisał:
    [..]
    > no tak, nieznajomosc prawa szkodzi..

    Ogierdowi na pewno.

    > na szczescie mam kasete ze studniowki ;) i moge sobie robic kopie..

    Na szczęście ustawa nie wymaga by umowa o stworzenie utworu
    audiowizualnego miała formę pisemną.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 26. Data: 2006-01-28 12:59:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Arek [###a...@e...net.###] napisał:

    > Na szczęście ustawa nie wymaga by umowa o stworzenie utworu
    > audiowizualnego miała formę pisemną.

    Rzecz w tym, że jest to jedynie domniemanie wynikające a art. 70.
    Skoro klasa przyjęła zakodowane kaset, więc wygląda na to, że w tej
    częśći umówiono się odrębnie. A owa odrębna umowa ma pierwszeństwo
    przed ustawowym domniemanie.

    Fakt faktem, że wobec braku pisemnej umowy z producentem (a więc
    klasą) prawa do eksploatacji utworu (art. 70 pa) ma klasa, a nie
    kamerzysta. Ponieważ stosownie do art. 50 pa jednym z pól eksploatacji
    jest zwielokrotnianie utworu, więc klasie przysługuje prawo do
    powielania a nie kamerzyście. A zatem zakodowanie w sposób
    uniemożliwiający kopiowanie przekazanego klasie nośnika stanowi po
    prostu naruszenie umowy - tak jakby im niekompletny utwór przekazał.

  • 27. Data: 2006-01-28 13:04:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mateusz Szelemberger [###e...@p...fm.###] napisał:
    > Witam,
    > Czy kamerzysta, któremu płaci się za wykoanie filmu ze studniówki
    może
    > zastrzec sobie na wyłączność prawo do kopiowania filmu tylko we
    własnym
    > zakresie?

    Odpiszę jeszcze raz, bo po drodze się kilka razy poglądy grupowe
    zmieniały.

    Zgodnie z art. 70 Prawa Autorskiego [pa] "Domniemywa się, że producent
    utworu audiowizualnego nabywa na mocy umowy o stworzenie utworu albo
    umowy o wykorzystanie już istniejącego utworu wyłączne prawa majątkowe
    do eksploatacji tych utworów w ramach utworu audiowizualnego jako
    całości." Producentem jest tu klasa, zaś na podstawie art. 50 pa
    "wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką
    drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową"
    stanowi jedno z pól eksploatacji utworu. A zatem o ile nie istnieje
    umowa wyłączająca wyraźnie to domniemanie, to kamerzysta nie ma prawa
    ograniczać kopiowania kaset.

    Ale jeśli w ramach wolności zawierania umów strony umówiły inaczej, to
    takie zastrzeżenie nie łamie przepisów prawa. rzecz w tym, czy
    kamerzysta potrafi dowieść, że się tak, a nie inaczej umówiono.

  • 28. Data: 2006-01-28 13:44:53
    Temat: Re: Re: Re: Re: Prawo autorskie do filmu ze studniówki
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Łukasz Kuźma* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > no tak, nieznajomosc prawa szkodzi.. na szczescie
    > mam kasete ze studniowki ;) i moge sobie robic kopie..

    Jeśli zgodzisz się z kolegami, którzy twierdzą, że takie nagranie
    nosi cechy utworu - będziesz piratem ;-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK || JID: o...@j...org

  • 29. Data: 2006-01-28 17:22:18
    Od: l...@w...pl (Łukasz Kuźma)

    > Jeśli zgodzisz się z kolegami, którzy twierdzą, że takie nagranie
    > nosi cechy utworu - będziesz piratem ;-)
    eeee... na nim jest moja byla... z pewnoscia nie jest top teraz dzielo sztuki ;)

    Łukasz Kuźma

  • 30. Data: 2006-01-29 11:08:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Olgierd [###n...@n...problem.###] napisał:
    > Osoba przedstawiająca się jako *Łukasz Kuźma* stuknęła w klawisze i
    > oto co powstało:
    > Jeśli zgodzisz się z kolegami, którzy twierdzą, że takie nagranie
    > nosi cechy utworu - będziesz piratem ;-)

    Dokąd będzie to robił na własny użytek, to nie będzie ar. 23(1) prawa
    autorskiego.