  • Data: 2002-05-08 21:18:31
    Temat: Re: Prawo a pracodawca
    Od: "Monika" <m...@w...pl.x> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Arti" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:abc0v7$dfd$1@news.tpi.pl...
    > Jestem zwykłym pracownikiem,
    > ostatnie miałem tak sytuacje ze po moim dyżurze w godzinach od 22 do 10
    mój
    > pracodawca oznajmia mi ze musze jeszcze zostać na czas nieokreślony.
    >
    > Czy on ma takie prawo mnie zostawić w pracy.
    > Czy jak ja opuszczę pracy po tych 12 godzinach, to co mi może zrobić
    > pracodawca.

    Pracodawca w wyjątkowych sytuacjach może wydać polecenie o pozostaniu w
    pracy do 16 godzin, jeśli już przepracowano 12 więc zostają 4
    godziny...Wyjatkowe sytuacje to awaria, lub inna wyższa konieczność. Nie
    może zostawić kobiety w ciązy, matki wychowującej dziecko do lat 4-rech,
    oraz jedynego opiekuna dziecka do lat 4-ech.
    Poczytaj Kodeks Pracy.
    Pozdrawiam Monika