  • Data: 2005-06-02 12:26:51
    Temat: Re: Prawo Spółdzielcze - Wykup mieszkania
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal wrote:
    > w obecnym stanie prawnym w żadnej spółdzielni mieszkaniowej w Polsce nie
    > można wykupić na właśność mieszkania spółdzielczego lokatorskiego, ma to
    > związek z przygotowywaniem zmian w nowej ustawie o spółdzielniach
    > mieszkaniowych,

    Wydaje mi się, że to wierutna bzdura. Zauważ, że nie ma czegoś takiego
    jak "wykup na własność mieszkania spółdzielczego lokatorskiego". Można
    przekształcić prawo na własnościowe i ustanowić odrębną własność. Nadto
    spółdzielnia może sprzedać mieszkanie nie-członkowi.

    > czy ktoś wie jak długo taka sytacja może trwać,

    Pewnie chodzi o jakieś machlojki w spółdzielni lub o wysokość opłaty za
    przekształcenie, a nie możliwość przekształcenia jako taką.
    Piotr