    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo Śniegu
    Date: Mon, 9 Jan 2006 22:44:30 +0100

    Yusek [###y...@w...pl.###] napisał:
    > To jest na zasadzie jakby pozwolili komuś przechodzić przez mój
    ogród
    > podczas turystyki pieszej, albo przechodzić przez mój dom gdy
    inaczej się
    > nie da na drugą stronę... paranoja

    Inicjatywa uważam słuszna, ale dziecko cokolwiek wylane z kąpielą.
    Ustawa powinna otwierać drogę dla ewentualnego uznania przez sąd, że
    na danym tereni może być ustanowiona służebność. I to miało by sen.
    Trzeba by było dopracować w szczegółach, na czyją rzecz ta służebność
    powinna być ustanawiana. Pewnie najrozsądniej by było na rzecz
    prowadzącego tam działalność gospodarczą (wyciąg), albo na rzecz gminy
    (choć to z kolei mogło by prowadzić do korupcji)

    Celem jej było by ukrócenie pieniactwa, bo czasem cała miejscowość
    traci na tym, że jakaś jedna osoba upiera się przy zakazie korzystania
    z kawałka ugoru w sytuacji, gdy nie wynika to z jakichkolwiek
    przesłanek merytorycznych i jest czystym przejawem pieniactwa. Poza
    tym ustawa powinna ograniczać się do terenów nieogrodzonych, czyli do
    takich, na które wejście nie jest de facto zakazane prawem karnym. No
    bo nakazywanie komuś rozbierania płotu na zimę i udostępniania
    przydomowego ogródka w celu uprawiania narciarstwa, to przegięcie.