    From: "Robert Kondraciuk" <m...@U...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo Pracy - Dzialalnosc Gospodarcza-PILNE
    Date: Sun, 17 Aug 2003 11:59:37 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@pa77.starosielce.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "news.tpi.pl" napisał w wiadomości

    > Jestem studentem informatyki w trybie zaocznym, i jednoczesnie do konca
    > sierpnia tego roku mam status absolwenta szkoly sredniej.

    Jesteś tego pewien, że do końca sierpnia?

    Status absolwenta ma się przez rok od daty która jest na
    świadectwie itp. dokumentach.

    > Czy ze wzgledu na to ze jestem studentem lub absolwenem przysluguje mi
    > jakies prawo mowiace o tym ze w okresie pierwszych 12 miesiecy zwolniony
    > jestem z uiszczania comiesiecznej skladki emerytalnej Zus a jedynie place
    > skladke zdrowotna zus????

    Studenci nie mają żadnych ulg w opłacaniu składek.
    Zwolnione w opłacaniu są jedynie osoby
    mające status absolwenta, nie płacą one
    ubezpieczenia emerytalnego, a wszystkie pozostałe
    płacą normalnie. Czyli, oprócz wymienionego przez
    ciebie ubezpieczenia zdrowotnego płacą jeszcze:
    - wypadkowe
    - rentowe
    - Fundusz pracy
    - chorobowe (dobrowolnie)

    Szczególne informacje na temat zwolnienia z opłacania
    ubezpieczenia emerytalnego znajdziesz na stronie ZUS:

    http://www.zus.pl/niusy/udarpdg.htm

    ______
    Robert