    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawnik na wszelki wypadek - pytanie
    Date: Wed, 15 Feb 2012 08:48:09 -0600

    On 2/15/2012 8:38 AM, KBz wrote:
    > No właśnie. Załóżmy, że z jakiegoś powodu zostaję zatrzymany przez policję (czy
    > inną służbę mającą takie prawo). W takiej sytuacji warto mieć prawnika (i znać
    > do niego numer), do którego o dowolnej godzinie można zadzwonić celem podjęcia
    > przez niego odpowiedniej interwencji.

    Ale jakiej interwencji?
    Co ten prawnik po za pogłaskaniem cię po główce miałby zrobić?
    Odbić cię siłą z aresztu?

    > No i teraz moje pytanie. Czy są w Polsce
    > kancelarie prawnicze lub prawnicy indywidualni, do których przeciętna osoba
    > (nie mówię o drogich abonamentach czy wysokopłatnych usługach korporacyjnych)
    > może się skłosić i porozumieć co do zasad takiej nagłej ochrony prawnej "w
    > razie czego"?

    Pewnie są. Tylko dalej nie wiem po co.

    > Przez 2 lata mieszkałem w USA i tam jest to normą,

    serio ????

    > że kancelarie
    > oraz prawnicy indywidualni posiadają dla swoich klientów całodobowe numery
    > telefonów, gdzie w razie nagłego problemu (głównie dotyczy to właśnie
    > zatrzymania) można się zgłosić.

    bo to dla nich czysty zysk.
    Utrzymanie infolinii jest niczym w porównaniu z tym na ile będzie potem
    można skroić klienta.
    I w cale nie musi to być "twój" prawnik.
    Jak masz kasę to każdy się tego podejmie. lub nie.

    > Przy czym taki klient to osoba, która płaci
    > sumy rzędu 200-500 dolarów, czyli bardzo niewiele jak na realia amerykańskie.

    500 dolarów to jest niewiele? to chyba za dużo piłeś.

    > Jak ta sprawa wygląda w Polsce? Pozdrawiam.

    jak wyzej. Jak zaproponujesz z 500 zl miesiecznie za nic, to pewnie ci
    dadzą numer komórki na ktory będziesz mógł zadzownić. Ale co ci niby ma
    to dac.
    To co warto mieć to znajomego prawnika, ktory w razie czego bedzie się
    chciał tobą zająć jak co do czego przyjdzie. Ale utrzymywanie
    prawniczego pogotowia ratunkwoego jest bez sensu.