  • 1. Data: 2013-11-06 17:40:56
    Temat: Prawnicy biorą się za kina
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    No wreszcie!

    Poszedłeś na dwugodzinny film, a siedziałeś w kinie prawie trzy godziny,
    bo poczęstowano cię przed seansem 45-minutowym blokiem reklamowym?
    Prawnicy znaleźli sposób, jak walczyć z takimi praktykami.

    Ich zdaniem można je potraktować jako wprowadzanie konsumentów w błąd.
    Dlaczego? Sprawa jest prosta: kino sprzedaje nam bilet z nadrukowaną
    godziną seansu, a film puszcza kilkadziesiąt minut później.

    - Pozwala to już organom zajmującym się ochroną konsumentów
    zakwalifikować taką działalność kin jako praktykę naruszającą zbiorowe
    interesy konsumentów w rozumieniu ustawy o ochronie konkurencji i
    konsumentów, a tym samym na podjęcie odpowiednich działań zmierzających
    do jej ograniczenia - twierdzi dr Piotr Cybula, radca prawny.

    http://film.dziennik.pl/news/artykuly/442052,za-dlug
    ie-reklamy-przed-seansem-w-kinie-moga-naruszac-prawo
    .html

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Chcesz-biedowac-na-s
    tarosc-Zaufaj-panstwu-2929060.html

    zen.aspx

  • 2. Data: 2013-11-06 18:20:21
    Temat: Re: Prawnicy biorą się za kina
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > http://film.dziennik.pl/news/artykuly/442052,za-dlug
    ie-reklamy-przed-seansem-w-kinie-moga-naruszac-prawo

    Moim zdaniem bardzo cenna inicjatywa. Albo niech napiszą, że seans jest od
    20-tej, a film od 20:45.

  • 3. Data: 2013-11-06 18:29:43
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-06 18:20, Robert Tomasik pisze:

    > Moim zdaniem bardzo cenna inicjatywa. Albo niech napiszą, że seans jest
    > od 20-tej, a film od 20:45.
    A nie można o to zapytać kupując bilet?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 4. Data: 2013-11-06 19:07:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-11-06 18:20, Robert Tomasik pisze:

    > Moim zdaniem bardzo cenna inicjatywa. Albo niech napiszą, że seans jest
    > od 20-tej, a film od 20:45.

    Tylko trzeba ją rozszerzyć na wszelkie media wpychające nam reklamy.
    Taka unijna dyrektywa o podawaniu co do sekundy czasów emisji programów
    i bloków reklamowych (tych informacji nadawcy też) Przecież to się jak
    najbardziej wpisuje w dbanie o dobro obywatela. (o dzieciach nie
    wspominając)
    Potem odbiornik tv ma jak na tacy co przesiać.

    Wiem... Nie przejdzie bo lobbing nie pozwoli. :-)

  • 5. Data: 2013-11-06 20:05:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wspominając)
    > Potem odbiornik tv ma jak na tacy co przesiać.
    >
    > Wiem... Nie przejdzie bo lobbing nie pozwoli. :-)

    Ale w telewizji masz kilka minut na załóżmy godzinę tych reklam. A tu, nie
    dość, ze płacisz za bilet, to jeszcze nie oglądasz tego, co chcesz.

  • 6. Data: 2013-11-06 20:49:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-11-06 20:05, Użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Ale w telewizji masz kilka minut na załóżmy godzinę tych reklam. A tu,
    > nie dość, ze płacisz za bilet, to jeszcze nie oglądasz tego, co chcesz.

    Wedle gazety film jest o 8:00, w praktyce film zaczyna się o 8:20
    a te dwadzieścia minut to reklamy, zapowiedzi i inne popierdółki.
    Z to zapłaciłem w abonamencie i najwyższa pora aby nadawca
    przestał nas oszukiwać.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-11-06 21:16:35
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

> [...]
    > a te dwadzieścia minut to reklamy, zapowiedzi i inne popierdółki.
    > Z to zapłaciłem w abonamencie i najwyższa pora aby nadawca

    Na którym kanale tak niby jest? Ja nie zauważam większych przesunięć niż
    5 min, a na kanałach premium brak reklam zupełnie.
    S.

  • 8. Data: 2013-11-06 21:47:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

> [...]
    > a te dwadzieścia minut to reklamy, zapowiedzi i inne popierdółki.
    > Z to zapłaciłem w abonamencie i najwyższa pora aby nadawca

    jakim abonamencie?
    masz na mysli podatek od posiadania telewizora?

  • 9. Data: 2013-11-06 22:44:28
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 06.11.2013 18:29, sqlwiel wrote:

    > A nie można o to zapytać kupując bilet?

    Slowo kasjera nie musi sie pokrywac z tym co zrobi manager kina.

  • 10. Data: 2013-11-06 22:52:34
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-11-06 21:16, Skylla pisze:

    > Na którym kanale tak niby jest? Ja nie zauważam większych przesunięć niż
    > 5 min, a na kanałach premium brak reklam zupełnie.
    > S.

    Największe przesunięcia obserwuję na Polsacie. Czasami zdarzało się, że
    ustawiałem nagrywanie jakiegoś materiału, i nagranie kończyło się przed
    fizycznym zakończeniem programu, bo było przesunięcie ponad 15 minut
    względem indeksu :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.