  • 11. Data: 2006-04-12 23:47:54
    Temat: Re: Prawa hipermarketow?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata wrote:
> [...]
    > 1. Bezzwrotnie placi sie za niego 2zl (ale nie to mnie przerazilo)
    > 2. Pod zastaw wypozyczenia tego wozka na czas zakupow na terenie owego
    > sklepu musze zostawic kasjerce moje prawo jazdy badz dowod osobisty(!!!!)
    > Czy to jest zgodne z prawem? Czy musimy zostawiac im takie wazne dokumenty
    > ( przynajmniej dla mnie bardzo)??? W czasie rozmowy z kierownikiem-- nie
    > potrafil racjonalnie wytlumaczyc dlaczego nie wystarczy pozostawienie samych
    > danych osobowych, zaslanial sie zdaniem:"W kazdym dobrym hipermarkecie takie
    > reguly obowiazuja" Macie na to jakis pomysl??? Pozdrawiam

    tak,
    zostaw dowód, po czym po minucie zażądaj jego zwrotu.
    jak cie nie dadzą zadzwoń na policję.
    poszukaj wątku z zimy na temat wypożyczania nart.

  • 12. Data: 2006-04-13 00:08:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    sg [###a...@s...org.pl_WITHOUT.###] napisał:

    > no tak, o tej porze to się pisze skrótami myślowymi...
    > chodzi mi raczej o to, że on sobie zapisuje dane, i je przetwarza co
    > raczej jest naruszeniem ustawy no chyba żeby robił to w celu
    wystawienia
    > rachunku, ale przecież nic nie wystawia. Muszę kiedyś się przejść do
    > takiego supermarketu i poprosić o paragon/rachunek/fakturę/whatever.

    Nie chce mi się o tej [porze szukać ustawy. Ale zastanów się na zdrowy
    rozsądek. Czyli jak przyjdę do wypożyczalni kaset VIDEO albo DVD, to
    kasetę/płytę muszą mi pożyczyć (świadczą przecież publicznie takie
    usługi), ale na to, by sobie zapisać, kto to bierze muszą mieć moją
    zgodę? :-)))

    A poważnie, to poczytaj ustawę o ochronie danych osobowych. Tam jest
    coś takiego, jak uzasadniony interes przedsiębiorcy. Stad
    wypożyczający może spokojnie zapisać Twoje dane, tyle, ze nie może Ci
    wysyłać załóżmy później na ten adres pocztówek.

  • 13. Data: 2006-04-13 00:10:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 13 Apr 2006 00:47:32 +0200, sg napisał(a):

    > chodzi mi raczej o to, że on sobie zapisuje dane, i je przetwarza co
    > raczej jest naruszeniem ustawy (...)

    Jakim naruszeniem, skoro Ty zgadzasz sie na to i dobrowolnie te dane
    udostępniasz?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2006-04-13 06:13:42
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    > Jakim naruszeniem, skoro Ty zgadzasz sie na to i dobrowolnie te dane
    > udostępniasz?
    A gdzie podpis że wyrażono zgodę ??? :->
    Jak to mówią "na gębę" to sobie możesz.

    ZauraK

  • 15. Data: 2006-04-13 08:14:05
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 13 Apr 2006 08:13:42 +0200, ZauraK napisał(a):

    > A gdzie podpis że wyrażono zgodę ??? :->
    > Jak to mówią "na gębę" to sobie możesz.

    Nie musi być żadnego podpisu skoro dobrowolnie podajesz te dane.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 16. Data: 2006-04-13 08:32:55
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    scream napisał(a):

    > Nie musi być żadnego podpisu skoro dobrowolnie podajesz te dane.

    etam, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych trzeba mieć zgodę na
    przetwarzanie... tak więc oni spisują moje dane z dowodu nie mając mojej
    zgody na to żeby je przetwarzać. Potem oddaję wózek, a oni dane trzymają
    dalej, więc łamią ustawę.

  • 17. Data: 2006-04-13 08:38:47
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]

    > wypożyczający może spokojnie zapisać Twoje dane, tyle, ze nie może Ci
    > wysyłać załóżmy później na ten adres pocztówek.

    serio jest coś takiego? a możesz pokazać gdzie?

  • 18. Data: 2006-04-13 09:12:05
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    sg napisał(a):

    > serio jest coś takiego? a możesz pokazać gdzie?

    Art. 23:
    punkt 1.3 - przetwarzanie dancyh jest możliwe, jeśli osoba jest stroną umowy
    punkt 1.5 - jest niezbędne do wypełnienia prawnie usprawiedliwionych
    celów administratorów danych - a kilka linijek dalej jest
    wyszczególnione, że oznacza to m. in. dochodzenie roszczeń z tytułu
    prowadzonej działalności gospodarczej. Wypożyczając wózek firma jak
    najbardziej ma prawo żądać jego zwrotu w umówionym terminie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 19. Data: 2006-04-13 09:22:28
    Od: "Renata" <r...@n...pl>

    ta akcja toczy sie w sklepie hipernova w Gnieznie jak u was tez jest to
    sprwdzcie sami!!!
    A na zapisanie moich danych na kartce oni sie nie zgodzili, dla nich liczy
    sie tylko i wylacznie trzymanie mojego dokumentu, ehh szkoda gadac.

  • 20. Data: 2006-04-13 09:24:47
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Renata" <r...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A na zapisanie moich danych na kartce oni sie nie zgodzili, dla nich liczy
    > sie tylko i wylacznie trzymanie mojego dokumentu, ehh szkoda gadac.

    nastepnym razem wezwij policje :)

    Jacek