    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa hipermarketow?
    Date: Wed, 12 Apr 2006 22:53:23 +0200

    Renata [###r...@n...pl.###] napisał:

    Po pierwsze, to chciałem zauważyć, że te firmy wypożyczające
    samochodziki z marketami samymi mają tyle wspólnego, ze działają na
    ich terenie. W znanych mi przypadkach to są osobne firmy. Zażądaj
    paragonu albo rachunku by się przekonać.

    Co do zastawu, to mogą przyjmować cokolwiek za wyjątkiem dowodu
    osobistego, bo zabrania tego art. 55 Ust. z dnia 10 kwietnia 1974 r. o
    ewidencji ludności i dowodach osobistych. jest to wykroczenie. Dobrym
    sposobem na takie firmy jest żądanie wydania pokwitowania na
    zatrzymany dowód osobisty. To już jest dla takiego pracownika kłopot i
    woli po prostu odpisać dane.

    Pozostawianie dokumentów stwarza dla nieuczciwego pracownika możliwość
    wykonania jego kserokopii. Niby wiele z nią nie zdziała, ale znam
    przypadki, że po wejściu w związek przestępczy z jakąś osobą trudniącą
    się rozprowadzaniem ubezpieczeń, kredytów, anten telewizji cyfrowych
    czy zgoła telefonów komórkowych narobiło się trochę zamieszania.
    Oczywiście do odkręcenia, ale kłopot był kłopotem.