  • 1. Data: 2003-03-17 20:19:30
    Temat: Prawa autorskie - pytanie
    Od: "Mongooes" <m...@a...waw.pl>

    Witam
    Pisze skrypt PHP na zaliczenie do szkoly.
    jak sie zabezpieczyc przed przywlaszczeniem owego skryptu przez inne osoby?
    prawdopodobnie powinienem wpisac jakis komentarz do zrodla programu. Tylko
    problem w tym ze nie wiem jaki. macie moze jakies pomysly lub gotowce ktore
    mozna wstawic?
    nie chce zeby ktos sobie przywlaszczyl mojej pracy, tak jak to juz sie
    kiedys stalo...

    Mongooes

  • 2. Data: 2003-03-17 22:10:51
    Temat: Re: Prawa autorskie - pytanie
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Mongooes" <m...@a...waw.pl> pisze w news:b55aps$c78$1@foka.acn.pl:

    > Pisze skrypt PHP na zaliczenie do szkoly.

    hmmm, jak np. jestes zatrudniony w jakims zakladzie i w godzinach pracy tam
    wykonasz jakies "dzielo" to jest to wlasnosc pracodawcy, tak mi sie wydaje
    bo jakis czas temu ktos poruszal podobny temat. Pytanie tylko na jakich
    zasadach sie opiero to "na zaliczenie", przeciez nie podpisywales zadnych
    zobowiazan tylko wszytsko opiera sie na "ukladzie". Mozna polemizowac, ze
    np. zobowiazales sie do oddania skryptu dla szkoly i wprowadzania do niego
    modyfikacji, zrzekles sie rowniez praw autorskich, a z kolei Ty mozesz
    powiedziec, ze zobowiazales sie tylko do umozliwienia szkole korzystania ze
    skrytptu. Nie ma zadnych umow, wiec ciezko tu chyba bedzie okreslic na
    jakich warunkach opiera sie to "na zaliczenie". Co do mozliwosci
    technicznych to mozesz zrobic jeszcze tak, ze opublikujesz ten skrypt na
    wielu serwisach z php i podasz sie jako autor... jakas satysfakcje Ci to da
    ;)). A moze patent (tak sobie strzelilem z tym bo tutaj to nic nie wiem o
    tym skrypcie ani o mozliwosciach patentowych w tym zakresie)

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 3. Data: 2003-03-18 06:39:01
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "huski" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ;)). A moze patent (tak sobie strzelilem z tym bo tutaj to nic nie wiem o
    > tym skrypcie ani o mozliwosciach patentowych w tym zakresie)

    zgodne zamierzenie stron,
    w tym przypadku domniewam, iz autor przekazuje szkole prawa niezbedne
    do dowolnego uzytku scryptu we wlasnym zakresie. publikacji (nieodplatnej)
    na "konkursy", itp. itd.
    jednak prawa materialne do czerpania zyskow jak rowniez prawa autorskie
    niezbywalne pozostaja przy autorze.

  • 4. Data: 2003-03-18 08:24:57
    Od: "Mongooes" <m...@a...waw.pl>

    Chodzi glownie o sprawdzenie skryptu przez nauczyciela, mozliwe tez
    zaprezetowanie go paru osoba.
    tylko nauczyciel moze to skopiowac i przekaac komus.
    a co do tych praw materialnych, praw autorskich to moze wiesz co wpisac jako
    komentarz do skryptu aby wskazywalo ze to jest moj skrypt?

    Mongooes

  • 5. Data: 2003-03-18 12:11:20
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    NIe musisz nic wpisywac, bo utwór chroniony jest od chwili powstanie z mocy
    prawa. Jesli jednak to zrobisz, to tym lepiej - nikt sie nie bedzie
    zaslanial, z enie wiedzial. Nie mozna uznac, ze dlatego, ze to na zaliczenie
    to szkola moze sobie roscic do tego jakies prawa. Calosc praw majatkowych
    nalezy do Ciebie a wszelki uzytek Twojego utworu wymaga twojej zgody.

    I tak prosba do dyskutantów : jak ktos sie pyta o konkretna sprawe, to moze
    troche mniej rzezby na tematy dowolne, co? Jak nie znamy odpowiedzi a chce
    sie nam pogadac, to zacznijmy nowy watek albo cus - niektórzy np. modemy
    maja a inni malo czasu...

    Depi.

  • 6. Data: 2003-03-18 14:47:35
    Od: "Mongooes" <m...@a...waw.pl>

> [...]
    > to szkola moze sobie roscic do tego jakies prawa. Calosc praw majatkowych
    > nalezy do Ciebie a wszelki uzytek Twojego utworu wymaga twojej zgody.

    a jak pozniej udowodnic ze to zostalo napisane przezmnie?
    kazdy moze sobie dopisac jedna linijke i powiedziec ze to jego.

    Mongooes

  • 7. Data: 2003-03-18 15:55:18
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Mongooes" <m...@a...waw.pl> pisze w news:b57bni$246j$1@foka1.acn.pl:

    > a jak pozniej udowodnic ze to zostalo napisane przezmnie?
    > kazdy moze sobie dopisac jedna linijke i powiedziec ze to jego.

    technicznie trudno, opublikuj ten skrypt gdzie sie da to przynajmiej jak
    drugi gdzies sie pojawi taki sam to przeciez ktos sie nie bedzie sie
    obnosil, ze sam go napisal

    --
    huski
    h...@i...pl