    From: mp0011 <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie pracownika
    Date: Fri, 19 Jun 2009 14:51:51 -0700 (PDT)

    On 19 Cze, 23:43, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > No to się możesz iść bujać.
    > Dostałeś za to wypłatę.
    >
    > Ciężko ci będzie wykazać te domowe nadgodziny przed sądem pracy, więc
    > raczej możesz się ugryźć sam a nie szefową.

    To co znalazłem w necie na stronach dot. praw autorskich i praw
    pracowników:

    "Należy podkreślić, że pracodawca nabywa jedynie autorskie prawa
    majątkowe do utworu, który pracownik stworzył w wyniku wykonywania
    obowiązków ze stosunku pracy. Innymi słowy, chodzi o przypadki, gdy
    stworzenie danego utworu należało do obowiązków (zadań) pracownika.
    Obowiązki pracownika powinny być wyraźnie wskazane w umowie o pracę,
    jednakże wynikać one mogą również z ustnych poleceń pracodawcy,
    wewnątrzzakładowych instrukcji, regulaminów, etc."

    "Wyobraźmy sobie np. sytuację gdy w firmie pracuje księgowa, która w
    czasie godzin pracy, zamiast pracować, pisze powieść przygodową.
    Powieść pisana jest na komputerze służbowym, księgowa drukuje tę
    powieść na papierze pracodawcy, kopiuje na służbowej kopiarce, binduje
    itp. wykorzystuje więc sprzęt pracodawcy oraz wykonuje utwór w
    godzinach pracy.

    Kto ma prawa autorskie do tego utworu? Śmiem bronić poglądu iż owa
    księgowa. Zakresem obowiązków osoby pracującej w tzw. księgowości nie
    jest bowiem pisanie książek ale dokonywanie pewnych czynności
    rachunkowych, obliczanie podatków dochodów i przychodów. "

    Czyli kwestia jest w zasadzie nie CZY mam prawa autorskie majątkowe,
    tylko JAK je wyegzekwować...
    Jako że praw nigdy się nie wyzbyłem, chyba mogę rozporządzać MOIM
    dziełem jak mi się podoba?