eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Prawa autorskie] mój scenariusz do cudzego pomysłu realiów. › Re: [Prawa autorskie] mój scenariusz do cudzego pomysłu realiów.
    From: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [Prawa autorskie] mój scenariusz do cudzego pomysłu realiów.
    Date: Sat, 25 Dec 2004 11:22:59 GMT

    On 2004-12-25 01:39 :

    >Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Naet napisany "na motywach"?

    Każdy, nawet niedokończony.

    >Niby dlaczego? Autorzy raczej nie zgodzą się na to za darmo, nie?

    Nie wiem, najlepiej ich zapytać. To oni wymyślili scenariusz do gry
    (niestety, nie wiem, na czym ta gra polega, może też jest oparta na
    czymś innym), więc do nich należą prawa osobiste i majątkowe.

    >A pomysł (tak myślę) mam niezły, więc jeśli chcieli by zrobić kolejną część,
    >lub film, to chętnie podzielę się z nimi swoim pomysłem na fabułę, nawet za
    >darmo, o ile moje nazwisko pojawi się w napisach :D

    A może oni też Ci pozwolą za darmo, o ile ich nazwisko się pojawi wśród
    autorów Twojego opowiadania? Może wystarczy tylko spytać?

    >Karierę od czegoś trzeba zacząć.

    Zapewniam Cię, że jeśli wymyślisz i napiszesz coś własnego, będziesz
    bardziej popularny i szanowany, ale to na marginesie.

    Tu jeszcze można by spróbować (skoro mówimy o prawie autorskim) załapać
    się pod art. 2 p. 4: "Za opracowanie nie uważa się utworu, który powstał
    w wyniku inspiracji cudzym utworem.". Ale wtedy twórcy gry również mogą
    skorzystać z tego zapisu.
    w.

    --
    Wesołych Świąt Bożego Narodzenia