  • Data: 2002-01-31 20:16:14
    Temat: Re: Prawa autorskie - jak to jest?
    Od: "Roman Bieda" <r...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.44.0201311611380.1722-100000@localho
    st...

    > W przypadku filmów termin wygaśnięcia praw wynosi *70* (przespałeś nowelę)
    > od śmierci ostatniego z: głównego reżysera, autora scenariusza, operatora
    > obrazu, autora dialogów, kompozytora muzyki (art. 36 pkt 4 Ustawy).
    Chyba jednak nie do końca.
    Zalezy z jkiego kraju jest film,
    W zasadzie mało panst przyjmuje okres 70 letni . W USA jest 50 lat ,
    podobnie z tego co wiem w Niemczech.
    Zastosowanie znajdzie art. 7 (pisze z pamieci moze pomyliłem cyferki)
    konwencji berneńskiej -dotyczące okresu ochrony .
    Zauwaz, ze wiel państw zwiazanych zostało autom,atycznie konwencja po
    przyjęciu TRIPsu.
    Jest na ten temat dośc poważny artykuł pro. Traple w Rzecpospolitaej.
    Pozdrawiam
    Romek Bieda
    www.prawnik.net.pl