  • 1. Data: 2005-06-02 09:12:19
    Temat: Prawa autorskie i STOART raz jeszcze
    Od: "HaJotek" <h...@p...onet.pl>

    Przeczytałem wiele tekstów na tejże grupie o tym, że STOART ząda opłat za
    odtwarzanie audycji radiowych lub nagrań. Jednak nigdzie (szukałem w
    googlach) nie znalazłem chociażby próby sensownej interpretacji
    następującego przepisu:
    "Art 24.2. Posiadacze urządzeń służących do odbioru dźwięku lub dźwięku i
    obrazu mogą za ich pomocą odbierać nadawane utwory, choćby urządzenia te
    były umieszczone w miejscu ogólnie dostępnym, jeżeli nie łączy się z tym
    osiąganie korzyści majątkowych."
    Mnie parę dni temu odwiedziły dwie panie ze STOARTu i pozostawiły protokół
    mówiący o tym, że słuchamy radia. Oczywiście domagają się opłat. Prowadzę
    niewielkie biuro podróży i nie bardzo rozumiem jak audycja z Radia Z, słabo
    słyszalna przez klientów (ściszamy bo to przeszkadza w rozmowie z klientami)
    miałaby przynieść jakieś korzyści majątkowe. Czy to jest w jakiś sposób do
    udowodnienia??? Jak ja mam to udowodnić. I jak ewentualne opłaty
    zaksięgować??

    HaJotek

  • 2. Data: 2005-06-02 11:25:35
    Temat: Re: Prawa autorskie i STOART raz jeszcze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "HaJotek" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Z tego co mi wiadomo, wg ostatnich trendów sądy zaczęły się domagać od
    START-u, by jakoś ów dochód udowodnił. W Twoim przypadku nie wydaje mi
    się, by panie miały rację.

  • 3. Data: 2005-06-02 11:33:46
    Od: "HaJotek" <h...@p...onet.pl>

    --
    HaJotek

> [...]
    >
    > Z tego co mi wiadomo, wg ostatnich trendów sądy zaczęły się domagać od
    > START-u, by jakoś ów dochód udowodnił. W Twoim przypadku nie wydaje mi
    Mam nadzieję.
    Dzięki

    --
    HaJotek

  • 4. Data: 2005-06-02 12:17:39
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    HaJotek napisał(a):

    > Jak ja mam to udowodnić. I jak ewentualne opłaty
    > zaksięgować??

    a nie przypadkiem one powinny ci udowodnic ze w ten sposob osiagasz
    kozysci majatkowe? :)

  • 5. Data: 2005-06-02 12:37:00
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Z tego co mi wiadomo, wg ostatnich trendów sądy zaczęły się domagać od
    > START-u, by jakoś ów dochód udowodnił. W Twoim przypadku nie wydaje mi

    czy z ZAIKS-em jest podobnie?
    i co z muzyką w sklepie odzieżowym na przykład albo spożywczym??

    --
    regent...
    (...)

  • 6. Data: 2005-06-02 18:03:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl> napisał w
    wiadomości news:d7muha$cum$13@213-238-101-236.adsl.inetia.pl...

    > czy z ZAIKS-em jest podobnie?
    > i co z muzyką w sklepie odzieżowym na przykład albo spożywczym??

    Przepisy te same.

  • 7. Data: 2005-06-03 08:40:37
    Od: "HaJotek" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > a nie przypadkiem one powinny ci udowodnic ze w ten sposob osiagasz
    > kozysci majatkowe? :)
    Ja też tak uważam. Chciałbym tylko być pewny, że nie ma jakiegoś "kruczka
    prawnego". w tym kraju przecież wszystko jest możliwe.

    --
    HaJotek