    From: "Ninik" <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie dotyczące zdjęć.
    Date: Fri, 30 May 2003 09:46:30 +0000 (UTC)

    "Ali Gator" <a...@i...pl> nakombinował(a) coś takiego:
    > Zrozum, że jeśli nie chcesz mieć kłopotów, musisz mieć zgodę na publikowanie
    > zdjęć innych. To że się gdzieś z nimi "przyczaisz" nie zmienia postaci
    > rzeczy. Co innego jeśli na zdjęciu ktoś jest tylko elementem tła, wtedy nie
    > ma problemu.

    No dobrze, tak więc czy:
    1. wystarczy zgoda słowna zawsze?
    2. od ilu ludzi to jest tłum który mogę bez pozwolenia?
    3. jak poznać że coś "jest tłem"?

    > A ty chciałbyś być elementem czyjejś witryny sklepowej albo strony www?

    O ile mógłbym zarządać zdjęcia tej fotki w razie czego to tak. Chodzi o to
    że nei upieram się przy fotkach.

    > IMO to nie przejdzie. Jak masz zamiar uzyskać akceptację innych? Po fakcie?
    > A to hasło to niby dla kogo ma być? Dla znajomych? A jak ktoś z nich poda je
    > dalej i sprawa się rozniesie, to co wtedy?

    Chodzi o to, że nie byłoby to wtedy "ogólnodostępne miejsce". Roznoszenie
    się haseł już pomijam, bo to inna sytuacja jak by wszyscy mieli dostęp.
    Czy wtedy tak mogę?

    To nie mają być zdjęcia jakieś obraźliwe, wiadomo jak fotki wychodzą.
    Gorzej, lepiej... Niektórym się podoba innym nie.. Chciałem przenieść swój
    album na drogę internetową, ale to nie ma sensu jak nie będę mógł się
    pochwalić każdemu nim. Po to mamy technikę żeby z niej korzystać a nie bać
    się :)

    --
    Dominik Chmaj _| _ o o |_ ICQ: 101929211
    www.dominik.kei.pl (_| (_) (\/) | (\) | |\ GG: 919564

    Rzeszów - łączmy się: news://news.tpi.pl/free.pl.rzeszow