    From: slawol <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie
    Date: Sat, 20 Nov 2004 16:40:32 +0100

    Master wyrzeźbił:

    > Prosz&#281; mi powiedzie&#263; czy udost&#281;pnie nie kilku plików za
    > darmo i naruszenie przez to paw autorskich nie jest spraw&#261;
    > "duperelowat&#261;" ??? Ile za to grozi grzywny lub wyroku ??? Czy
    > t&#261; spraw&#261; zajmuje si&#281; s&#261;d karny czy cywilny ???

    Popraw sobie kodowanie, przez te "krzaki" twój post jest mało czytelny.

    Co to znaczy "kilka" plików. Jakie to pliki i w jaki sposób je
    udostępniałeś ?

    Art. 116. 1. Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom rozpowszechnia
    cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci opracowania, artystyczne
    wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    Art. 121. 1. W wypadku skazania za czyn określony w art. 115, 116, 117, 118
    lub 1181, sąd orzeka przepadek przedmiotów pochodzących z przestępstwa,
    chociażby nie były własnością sprawcy.
    2. W wypadku skazania za czyn określony w art. 115, 116, 117 lub 118, sąd
    może orzec przepadek przedmiotów służących do popełnienia przestępstwa,
    chociażby nie były własnością sprawcy.

    Przestępstwa tego rodzaju rozpatruje są karny i/lub cywilmy (to zależy od
    właściciela praw autorskich)