    From: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie
    Date: Tue, 24 Feb 2009 19:09:01 +0100

    Dnia Tue, 24 Feb 2009 18:29:08 +0100, Piotr [trzykoty] powiedział:

    > "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl> wrote
    >
    > Może być chroniony wzorem przemysłowym. A prawem autorskim, hm...

    "Wzorem przemysłowym jest nowa i posiadająca indywidualny charakter postać
    wytworu lub jego części, nadana mu w szczególności przez cechy linii,
    konturów, kształtów, kolorystykę, strukturę lub materiał wytworu oraz przez
    jego ornamentację. Wytworem jest każdy przedmiot wytworzony w sposób
    przemysłowy lub rzemieślniczy, obejmujący w szczególności opakowanie,
    symbole graficzne oraz kroje pisma typograficznego, z wyłączeniem programów
    komputerowych (art. 102 ww. ustawy)."

    Weźmy więc samochód, który nie jest zrobiony rzemieślniczo, ani
    przemysłowo. Twór rąk kogoś, kto zna się na rzeczy, ale nie zajmuje się tym
    przemysłowo, ani rzemieślniczo (nie wiem czy to możliwe, bo może jak taki
    cokolwiek zrobi, to przepis XYZ mówi, że to rzemieślniczo? ;)

    Czym będzie chroniony "design" takiego samochodu?
    To, na mój gust, będzie coś w stylu rzeźby na kołach, która ma silnik
    volksvagena, jeździ, jak się jej naleje NoPB95 i stosowny urząd dopuscił ją
    do poruszania się po drogach.

    Czy to podpada już pod prawo autorskie (strzelam, że tak)?

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.