    From: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa Kontrolera MPK
    Date: Wed, 19 Oct 2005 12:01:25 +0200

    > 2.Czy mieli prawo mnie nie wypuścić z autobusu i wywieźć gdzieś?

    nie, (jeszcze zalezy w jaki sposob o zrobili, ale moim zdaniem kazda proba
    zablokowania drogi w tym celu powinna byc traktowana tak samo).
    poczytaj art 189 kk.

    > 3.Czy mam szansę w sądzie? ( Żeby np. firma kontrolerska poratowała
    > jakiś Dom Dziecka wpłacając parę groszy )
    >
    > Mogę udowodnić, że jechałem na spotkanie ( prowadzę działalność ) i
    > straciłem przez nich coś... Opinię punktualnego, ważny kontrakt itp. :-)
    > Będę wdzięczny za porady...

    przedewszystkim zainsteresuj sie art 189, nie mozna pozwolic kontrolerom an
    samowolke.

    A jazda bez biletu nie jest ani przestespwtem ani wykroczeniem (warunki gdy
    jest wykroczeniem okresla art 121 kw, nie ma szans w tym wypadku)
    co wyklucza mozliwosc zatrzymania takeij ososby przez dowolna inna osoba do
    monetu przyjazdu policji.

    P.