    From: "Jarek Dyrkacz" <j...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praktyki studencjkie - czy uczelnia robi sobie jaja?
    Date: Sat, 16 Nov 2002 22:37:05 +0100

    > i tu masz właśnie przykład zebys zaczął szanować pracę. A dlaczego? bo
    > prawie każda umowa o pracę zawiera taki jeden wpis: Jest to zakres
    czynności
    > podsumowany jednym zdaniem:

    Ale studiowanie to nie umowa o pracem, wyjasnij jasniej o co Ci chodzi???

    > I wykonywać prace zlecone przez przełożonego :)
    > Oczywiście, możesz nie wykonać. Bo np. dlaczego będąc księgowym masz myć
    > okna ? Bo taki masz zakres obowiązków.
    > Oczywiście odmówić pracodawcy możesz. I możesz też nie dostać premii przez
    > pół roku. Możesz zapomnieć o urlopie w odpowiadającym ci terminie.
    > Swoją drogą, myślę, że jak sobie znajdzie firmę, w której praktykę
    będziesz
    > mógł odbyć to nikt nie zrobi ci problemu. A regulują to chyba jakieś
    > regulaminy uczelniane praktyk
    >
    > też będziesz szukał wtedy przepisu na pracodawcę?

    Powiem szczerze - zupelnie nie rozumiem twoich intencji - moglbys mi
    wyjasnic o co chodzi w twojej odpowiedzi!?!
    Co maja wspolnego zakres czynnjosci i mycie okien przez ksiegowego z podana
    sytuacja? Przeciez umowa o prace musi byc podpisana przez pracobiorce i
    skoro zgadza sie on na taki a nie inny zakres obowiazkow to oczywisty jest
    fakt ze musi je wykonywac.
    Mnie chodzi o to ze uczelnia ZMUSZA studentow do swiadczenia darmowej pracy
    na rzecz tej uczelni

    > : Jezeli bylby jakies uregulowania prawne to bardzo prosze o podanie mi
    > : konkretnej ustawy/rozporzadzenia????

    > Ciesz się że masz gdzie odbyć praktykę.

    Wydaje mi sie ze mamy troche rozne podejscie do tego, czym sa praktyki
    studenckie - z Twojego postu wynika, ze chodzi Ci jedynie o odwalenie
    jakiegos obowiazku, ja uwazam ze student powinien dazyc do tego, aby zdobyc
    jakas wiedze przydatne w przyszlej pracy.

    Pozdrawiam
    Jarek