    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca w agencji pracy tymczasowej
    Date: Tue, 5 Aug 2008 11:14:51 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 05 Aug 2008 03:32:20 -0700, konrey88 napisał(a):

    > Pod koniec umowy uległem wypadkowi w pracy i jako ze to była
    > umowa-zlecenie nie przysługiwało mi świadczenie chorobowe z ZUSu mimo,
    > że nie moglem pracować przez kolejne 2miesiące wakacji.

    (...)

    > szkolnego jest szansa na otrzymanie odszkodowania na podstawie OC
    > zawartej przez mojego pracodawcę w tej samej firmie ubezpieczającej
    > gdzie zarejestrowana jest moja była szkoła?

    Co do zasady nawet odpowiedzialność wypadkowa pracodawcy jest tylko
    'dodatkowym' uprawnieniem pracownika wobec tego pracodawcy. Zatem jeśli
    Twoja szkoda wynika z czynu niedozwolonego (nawet niekoniecznie z winy
    zakładu), to przysługuje Ci roszczenie odszkodowawcze.
    Co innego, jeśli dałoby się przypisać winę Tobie.

    Ustalając kwotę odszkodowania sąd będzie brał pod uwagę wszelkie
    pieniądze, które dostałeś, ale tylko na zasadzie 'aha, dostał 100
    złotych, a powinien dostać 4 tys., więc jeszcze mu się należy 3,9 tys.'

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl