  • 1. Data: 2005-01-07 22:26:00
    Temat: Praca
    Od: "Basiatko" <B...@o...pl>

    Witam
    mam pytanie. Firma po raz piaty(!) podpisala ze mna umowe na czas okreslony.
    Czy jest to zgodne z przepisami? Jesli nie, to jak mogli obejsc prawo, aby
    tak ze mna postapic?
    Z gory dziekuje za odpowiedzi.
    Zdesperowana pracownica

  • 2. Data: 2005-01-07 22:39:13
    Temat: Re: Praca
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Basiatko" <B...@o...pl> napisał w wiadomości

    Dokąd masz pracę, to nie protestuj, bo po co. Po za tym obejść mogli w ten
    sposób, ze zdaniem liczą się tylko umowy po 1 maja 2004 roku (odwieszenie
    ustawy). Moim zdaniem nie jest to prawda, ale jak na razie nie słyszałem o
    żadnym orzeczeniu w tej sprawie, więc pewności nie mam.

    Jeśli się okaże, że nie przedłużą tej umowy, albo zajdą inne okoliczności,
    iż stało się to dla Ciebie istotne, to zawsze możesz się zwrócić do sądu o
    uznanie, że była to umowa na czas nieokreślony z przewidzianymi w prawie
    wynikającymi z tego okolicznościami.

  • 3. Data: 2005-01-08 00:27:15
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:crn2h7$lj8$1@nemesis.news.tpi.pl Basiatko <B...@o...pl>
    pisze:

    > mam pytanie. Firma po raz piaty(!) podpisala ze mna umowe na czas
    > okreslony. Czy jest to zgodne z przepisami? Jesli nie, to jak mogli
    > obejsc prawo, aby tak ze mna postapic?
    Chodzi Ci zapewne o to, że 3-cia umowa okresowa z tym samym pracodawcą jest
    na czas nieokreślony.
    To jest tak, że jako pierwszą liczy się umowę zawartą po 30.04.2004 lub
    umowę wskazującą na termin nawiązania stosunku pracy późniejszy niż ta data.
    O ile pamiętam (ale tu nie jestem w tej chwili pewien), między umowami nie
    może być więcej niż 30 dni przerwy.
    Trzecia umowa zawarta na powyższych warunkach jest z mocy prawa umową na
    czas nieokreślony bez względu na to, co w niej napisano.

    Jotte

  • 4. Data: 2005-01-08 00:29:46
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

> [...]
    okreslony.
    > Czy jest to zgodne z przepisami? Jesli nie, to jak mogli obejsc prawo, aby

    przepis art.25.1 automatycznie przeksztalca trzecia umowe o prace , w umowe
    na czas nie okreslony. Na podst. art.189 k.p.c przysluguje roszczenie o
    ustalenie przez sadem pracy istnienia stosunku pracy na czas nie okreslony
    zgodnie z art.25.1 k.p

    Sandra

  • 5. Data: 2005-01-08 19:50:05
    Od: "Sebastian" <B...@o...pl>

    a ze mna zrobili tak, ze podpisalem aneks do umowy na przedluzenie...czy to
    liczy sie jako druga juz umowa?