    From: "lablador" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praca
    Date: Mon, 3 Nov 2003 14:17:26 +0100

    Użytkownik "Adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bo5h6c$n7o$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Zwracam się z pewnym problemem i proszę o poradę.
    > Dostałem wypowiedzenie z pracy ( praca na umowę stałą ) na
    > podstawie ( art.32 t 1 KP ) z uzasadnieniem: reorganizacja w
    > zakładzie. 31.10 br. Był ostatnim dniem pracy. Dzisiaj ( 03.11
    > br. ) byłem w firmie i okazało się, że na moje miejsce został
    > przyjęty inny pracownik i na to samo stanowisko ( elektryk ).
    > Czy słusznie zakład zrobił przyjmując na to same stanowisko
    > innego pracownika, kiedy została przeprowadzona reorganizacja?
    > Dowiedziałem się, że reorganizacja znaczy likwidację
> [...]

    Wyglada na to, ze przyczyna byla pozorna. Ale jak mniemam, nie wniosles
    odwolania od wypowiedzenia a termin 7 dniowy od doreczenia wypowiedzenia juz
    uplynal. Pozostaje roszczenie o zawarcie stosunku pracy na podstawie art 12
    ustawy o zwolnieniach grupowych (odpowiednio stosowany do zwolnien
    indywidualnych z przyczyn ekon i organizacyjnych) Dla takiego roszczenia
    konieczne jest uprzednie zgloszenie zamiaru powrotu do pracy. Ale kolata mi
    sie po glowie jakis wyrok SN gdzie sad uznal jako dopuszczalne zgloszenie
    takiego zamiaru poprzez doreczenie pracodawcy pozwu o nawiazanie stosunku
    pracy.

    Dan.