    From: Dredd<...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pr. rzeczowe - teoria
    Date: Mon, 25 Aug 2003 14:42:46 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    > Witam!
    >
    > Czy sa prawa obligacyjne skuteczne erga omnes ?
    > Z def prawa obligacyjnego wynika ze sa to prawa wzgledne , ale
    moze sa
    > jakies wyjatki ?

    Coś tam mi dzowni, ale w którym to kościele...? :)
    O ile mnie pamięć nie myli (a nie mam w tej chwili pod ręką literatury)
    to prawo obligacyjne może zyskać skuteczność jak erga omnes np.
    przez wpis do księgi wieczystej
    Są czasem sytuacje że prawo obligacyjne jest skuteczne nie tylko
    wobec danej osoby ale każdoczesnego posiadacza czy właściciela
    rzeczy.
    Ale po szczegóły odsyłam jednak do podręczników bo tym razem
    mogę błądzić ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info