  • 11. Data: 2003-01-12 10:50:18
    Temat: Re: Pożyczyłam pieniądze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Żeby złożyć takie zawiadomienie, trzeba by umieć przynajmniej
    uprawdopodobnić, że w chwili zaciągania pożyczki gość nie miał zamiaru albo
    rozsądnie rzecz biorąc nie mógł jej zwrócić w terminie. A w trakcie
    postępowania jeszcze to udowodnić. Inaczej, to co najwyżej dostanie odmowę
    wszczęcia i to będzie jedyny skutek zastosowania Twojej rady.

  • 12. Data: 2003-01-13 13:37:49
    Od: a...@p...onet.pl

    Masz naprawde niezla sytuacje - w naszym pieknym kraju jednak nadal pokutuje
    zasada, ze jak pozyczam znajomemu/rodzinie to nie wypada nic potwierdzac na
    pismie. A potem sie dzieje :(

    Teraz po kolei:
    Jesli był wyznaczony termin zaplaty i on uplynal - to napisz do Sz.P.Ex
    wezwanie do niezwlocznego zwrotu pozyczki np w ciagu 7 dni od otrzymania pisma.
    List wylij poleconym ze wzrotnym potwierdzeniem. Znajc zycie - nie odda w tym
    terminie.

    Wtedy mozesz zlozyc we wlasciwym dla jego miejsca zamieszkania sadzie pozew o
    zaplate - gdzie oprocz sumy pozyczki mozesz zazadac ustwowych odsetek za zwloke
    od dnia nastepnego po dniu kiedy miala nastapic zaplata - do dnia zaplaty.
    Zabezpieczasz sie w ten sposob przed skutkami dlugotwalosci postepowania
    sadopwego. W pozwie mozesz tez zawrzec wniosek o zwolnienie cie z kosztow
    sadowych (zebys nie musiala oplacac wpisu itp). Przydaloby sie zebys wniosla o
    wydanie wyroku zaocznego - bo najprawdopodobniej byly malzonek moze unikac
    kontaktu z Sadem.
    Jesli pozyczka byla mniejsza niz 5000 PLN pozew wnosisz na formularzu (sa w
    biurze podawczym i na stronach Ministerstwa Sparwiedliwosci).
    Do pozwu radzilabym zalaczyc poswiadczona notarialnie kopie zobowiazania
    pisemnego meza - ze wzgledu na zawirowania w sekretariatach sadowych oryginal
    radzilabym zachowac dla siebie. Pozew skladasz w dwoch egzemplarzach - i
    czekasz...
    I tak to mniekj wiecej wyglada - w wielkim skrocie. Jesli masz jakies pytania -
    chetnie odpowiem :)

    Karina

  • 13. Data: 2003-01-13 13:43:21
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Wtedy mozesz zlozyc we wlasciwym dla jego miejsca zamieszkania sadzie
    pozew o
    : zaplate

    w jakim postępowaniu?

    : - gdzie oprocz sumy pozyczki mozesz zazadac ustwowych odsetek za zwloke
    : od dnia nastepnego po dniu kiedy miala nastapic zaplata - do dnia zaplaty.

    a w jaki sposób otrzymać wyższą kwote niż wynikającą z prostego wyliczenia
    odsetek?

    : W pozwie mozesz tez zawrzec wniosek o zwolnienie cie z kosztow
    : sadowych (zebys nie musiala oplacac wpisu itp).

    a podstawy do takiego wniosku?

    : Przydaloby sie zebys wniosla o
    : wydanie wyroku zaocznego - bo najprawdopodobniej byly malzonek moze unikac
    : kontaktu z Sadem.

    Po co?

    : I tak to mniekj wiecej wyglada - w wielkim skrocie. Jesli masz jakies
    pytania -
    : chetnie odpowiem :)

    ja mam, są powyżej, dzięki za odpowiedzenie

    pozdrawiam

    marcin

  • 14. Data: 2003-01-14 12:57:12
    Od: "limon" <l...@i...pl>

    > Przydaloby sie zebys wniosla o
    > wydanie wyroku zaocznego - bo najprawdopodobniej byly malzonek moze unikac
    > kontaktu z Sadem.

    Wyrok zaoczny sąd wydaje w przypadkach określonych prawem, nie na wniosek
    powoda.
    Natomiast może zgłosić wniosek o rozpoznanie sprawy pod nieobecność powoda.

    limon

  • 15. Data: 2003-01-14 13:00:46
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 16. Data: 2003-01-14 13:20:11
    Od: a...@p...onet.pl

    Teścik ;))))?

    > : Wtedy mozesz zlozyc we wlasciwym dla jego miejsca zamieszkania sadzie
    > pozew o
    > : zaplate
    >
    > w jakim postępowaniu?

    Cóż - moim zdaniem pójdzie w upominawczym - ale zastrzegam, że nie wiem, jak
    wyglada to pisemko podpisane przed dluznika ani kiedy i w jakich
    okolicznościach zostało złożone (jeśli będzie można je uznać za pisemne
    oświadczenie dłuznika o uznaniu długu z 485 P 2 pkt 3 - to wtedy w nakazowym)

> [...]
    >
    > a w jaki sposób otrzymać wyższą kwote niż wynikającą z prostego wyliczenia

    Skapitalizować odsteki -żądając odsetek od sumy glownej + skapitalizowanych
    odsetek od dnia wytoczenia powodztwa.
    (Nie sądziesz jednak, że jest to raczej skomplikowane do przeprowadzenia i
    objaśnienia dla osoby, ktora na codzień nie siedzi w tych sprawach?)

    > : W pozwie mozesz tez zawrzec wniosek o zwolnienie cie z kosztow
    > : sadowych (zebys nie musiala oplacac wpisu itp).
    >
    > a podstawy do takiego wniosku?

    Jeśli nie jesteś w stanie ich ponieść bez uszzcerbku w utrzymaniu koniecznym
    dla siebie i rodziny.
    Sąd wezwie doo złożenia odpowiedniego ośwaidczenia o stanie rodzinnym i
    majątkowym i po rozpatrzeniu wniosku wyda postanowienie.

    > : Przydaloby sie zebys wniosla o
    > : wydanie wyroku zaocznego - bo najprawdopodobniej byly malzonek moze unikac
    > : kontaktu z Sadem.
    >
    > Po co?

    Bo niestety - jeszzce spotyka się sędziów, ktorzy bez takiego wniosku zaocznych
    nie wydaja - ostatnio taki przypadek mialam w ubieglym tygodniu...

    Zdałam test:)?

    Karina

    PS A jaki był cel tego testu?

  • 17. Data: 2003-01-14 13:22:56
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    wyjasnienie wszelkich okoliczności sprawy :)

  • 18. Data: 2003-01-14 13:42:47
    Od: a...@p...onet.pl

    > : PS A jaki był cel tego testu?
    >
    > wyjasnienie wszelkich okoliczności sprawy :)

    Hłehłe - zboczenie zawodowe :)!

  • 19. Data: 2003-01-14 17:01:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    | Ciekawym czy ktoś kiedyś wniósł o sprawdzenie treści pozwu i wezwanie go
    do
    | uiszczenia wpisu?

    Niestety nie zrozumiałem. Nie chcę się czepiać, ale z powyższego zdania
    wynika, że pozew ma uiścić wpis. No i pewne - mniejsze - kontrowersje budzi
    we mnie wniosek o sprawdzenie treści pozwu. No bo nie wiem. Czy chodzi o
    stwierdzenie co zawiera? To przeczytanie nie wystarczy? Do tego trzeba jakoś
    szczególnych badań? Może powołanie biegłego z zakresu znajomości sztuki
    czytania ze zrozumieniem.
    Wszak sąd z urzędu bada zasadność powództwa, bo po to jest, ale nie jestem
    przekonany, czy to można nazwać sprawdzeniem treści. Choć, w pewnym sensie
    przesłuchanie świadków, to jest właśnie sprawdzenie treści pozwu. Sprawdza
    się, czy powód napisał prawdę.