  • 1. Data: 2005-01-18 11:06:40
    Temat: Pożyczka a weksel.
    Od: emati <e...@n...wp.pl>

    Witam wszystkich serdecznie.
    Mam taki mały problem:
    Znajomy chce pożyczyć odemnie pieniądze, około 5000 pln.
    Jak się zabezpieczyć? Czy może podpisac weksel inblanco?
    Umowa potwierdzona notarialnie raczej nie bo to opłaty i dużo zachodu.
    Genaralnie, czy można pożyczać pieniążki pod zastaw weksla inblanco?
    Czy jezeli znajomy kasy nie odda, to co wtedy robie z tym wekslem?
    Wpisuję kwotę i do komornika? A jak odda to oddać mu weksel? Sam nie
    wiem....
    pomóżcie bo pilna sprawa.
    emati

  • 2. Data: 2005-01-18 12:37:37
    Temat: Re: Pożyczka a weksel.
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Znajomy chce pożyczyć odemnie pieniądze, około 5000 pln.
    > Jak się zabezpieczyć? Czy może podpisac weksel inblanco?

    Może.

    > Umowa potwierdzona notarialnie raczej nie bo to opłaty i dużo zachodu.
    > Genaralnie, czy można pożyczać pieniążki pod zastaw weksla inblanco?

    Można.

    > Czy jezeli znajomy kasy nie odda, to co wtedy robie z tym wekslem?
    > Wpisuję kwotę i do komornika? A jak odda to oddać mu weksel? Sam nie

    Wpisujesz kwotę i inne potrzebne elementy, przedstawiasz weksel do zapłaty.
    Jeśli nie zapłaci - idziesz do sądu, a potem do komornika.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2005-01-18 14:58:31
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *Liwiusz* wrote in <news:40aa.00000104.41ed030f@newsgate.onet.pl> :

    > Wpisujesz kwotę i inne potrzebne elementy, przedstawiasz weksel do zapłaty.
    > Jeśli nie zapłaci - idziesz do sądu, a potem do komornika.

    Gdzieś mi sie obiło o oczy że dobrze jest też zawrzeć formułkę zapłaty
    bez protestu.

    --
    Jesteś zazdrosny bo głosy mówią tylko do mnie.

  • 4. Data: 2005-01-18 15:29:00
    Od: "Kartrait" <krzycho[nospam]@[nospam]w.pl>

    Użytkownik "_ValteR_" <s...@n...thx> napisał w wiadomości

    > Gdzieś mi sie obiło o oczy że dobrze jest też zawrzeć formułkę
    zapłaty
    > bez protestu.

    Przy kredycie z banku właśnie kazali takie coś napisać na wekslu,
    "zapłacę bez protestu"

    --
    ________________________
    Krzysztof vel Kartrait

  • 5. Data: 2005-01-18 18:07:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "emati" <e...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    Tylko dla czego in blanco. Znajomy nie może tego weksla wypisać na kwotę
    długu? Ta przecież jest znana i nie powinna ulec zmianie.

  • 6. Data: 2005-01-18 19:34:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > + odsetki, afkors ;)

    O ile się na nie umawiają. Generalnie weksel powinien być wypisany wg daty
    na dzień umowy zwrotu pożyczki i na kwotę, którą dłużnik ma zwrócić.

  • 7. Data: 2005-01-18 19:39:47
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

  • 8. Data: 2005-01-19 11:27:22
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Znajomy chce pożyczyć odemnie pieniądze, około 5000 pln.
    > Jak się zabezpieczyć? Czy może podpisac weksel inblanco?

    Nie ma sensu in blanco, bo do tego musielibyście spisać umowę opisującą
    sposoby i warunki wypełnienia weksla, a przecież kwote pożyczki znacie. Wzór
    wypełnienia urzędowego blankietu masz tutaj.
    http://www.weksel.pl/przyklady_weksli/b_wzp.jpg

    > Umowa potwierdzona notarialnie raczej nie bo to opłaty i dużo zachodu.
    > Genaralnie, czy można pożyczać pieniążki pod zastaw weksla inblanco?

    Tak, choć wygodniej jest po prostu wypełnić weksel.

    > Czy jezeli znajomy kasy nie odda, to co wtedy robie z tym wekslem? Wpisuję
    > kwotę i do komornika? A jak odda to oddać mu weksel? Sam nie wiem....

    Do sądu i do komornika. Szybko i wygodnie. Jak odda - to oddać weksel.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 9. Data: 2005-01-19 11:57:29
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Beniamin napisał(a):
    > Nie ma sensu in blanco, bo do tego musielibyście spisać umowę opisującą
    > sposoby i warunki wypełnienia weksla, a przecież kwote pożyczki znacie.

    A tam, musieliby ;)

    KG

  • 10. Data: 2005-01-19 12:06:01
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

    > Tylko dla czego in blanco. Znajomy nie może tego weksla wypisać na kwotę
    > długu? Ta przecież jest znana i nie powinna ulec zmianie.

    a jak spłaci część w międzyczasie ??

    macso