  • 11. Data: 2011-06-07 14:03:27
    Temat: Re: Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Mon, 06 Jun 2011 20:49:10 +0200, w <isj7er$pe0$2@inews.gazeta.pl>, Johnson
    <j...@n...pl> napisał(-a):

    > Oświadczenie o potrąceniu + powództwo przeciwegzekucyjne.

    Tzn. składać drugi pozew? W jednym ("pozew o zapłatę i wydanie mienia") nie da
    się?

  • 12. Data: 2011-06-07 14:58:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    rg pisze:

    > Tzn. składać drugi pozew? W jednym ("pozew o zapłatę i wydanie mienia") nie da
    > się?

    Jaki drugi? Skąd mam wiedzieć ile już pozwów złożyłeś? może to będzie 3
    lub 5-y.

    Jak ktoś ma tytuł wykonawczy i zacznie egzekzucję to komornik ją zrobi
    niezależnie od tego ile jeszcze pozwów złożysz i co tam bedzaiesz
    twierdził (art. 804 kpc). Trzeba kwestionować tytuł wykonawczy. A tu
    drogą jest powództwo przeciwegzekucyjne.

    A najprościej to było podnieś zarzut potrącenia w pierwszej sprawie.

    Tak to jest jak ludzie uważają że sami się mogą procesować, bez pomocy,
    a nie jest to jakaś prosta sprawa.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 13. Data: 2011-06-07 15:00:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    rg pisze:

    > Nie mogę potrącić (moja należność jest sporna, muszę jej dowieść przed sądem,
    > to nie faktura :) ). On ma bezsporną (i ja jej nie kwestionuję) i już komornik
    > wszczął postępowanie.

    Wierzytelności do potrącenia dzielą się na istniejące i nie istniejące,
    a nie sporne i niesporne. Sporność nie ma nic do rzeczy.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 14. Data: 2011-06-07 15:13:25
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 07 Jun 2011 16:58:26 +0200, w <islea7$mfa$1@inews.gazeta.pl>, Johnson
    <j...@n...pl> napisał(-a):

    > Jaki drugi? Skąd mam wiedzieć ile już pozwów złożyłeś? może to będzie 3
    > lub 5-y.

    Pisałem w pierwszym poście -- żadnego, jeden w drodze (roszczenie o zapłatę i
    zwrot mienia). I chciałbym w jednym pozwie się "zmieścić", ewentualnie dołożyć
    do pozwu wniosek o zabezpieczenie roszczenia (wstrzymanie egzekucji).

> [...]
    >
    > A najprościej to było podnieś zarzut potrącenia w pierwszej sprawie.
    >
    > Tak to jest jak ludzie uważają że sami się mogą procesować, bez pomocy,

    Prawnik twierdzi, że w jednym pozwie nie można, ponieważ to dwie odrębne
    sprawy. A ja nie jestem przekonany i chciałbym się upewnić czy mu się nie chce,
    czy faktycznie nie można (zarzutu potrącenie jakoś mi nie sugerował).

    A pytam dlatego, że zaufanie dobra rzecz, ale kontrola nie zaszkodzi...
    zwłaszcza jak mam powody.

  • 15. Data: 2011-06-07 15:14:39
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 07 Jun 2011 17:00:55 +0200, w <islees$mfa$2@inews.gazeta.pl>, Johnson
    <j...@n...pl> napisał(-a):

    > Wierzytelności do potrącenia dzielą się na istniejące i nie istniejące,
    > a nie sporne i niesporne. Sporność nie ma nic do rzeczy.

    Czy ja pisałem o wierzytelności? Moja należność (roszczenie) jest sporne.

  • 16. Data: 2011-06-07 15:26:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    rg pisze:

    > Czy ja pisałem o wierzytelności? Moja należność (roszczenie) jest sporne.

    No widzisz nawet nie rozumiesz tego co się pisze.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 17. Data: 2011-06-07 18:09:59
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Tue, 07 Jun 2011 17:26:57 +0200, w <islfvm$s3h$1@inews.gazeta.pl>, Johnson
    <j...@n...pl> napisał(-a):

    > No widzisz nawet nie rozumiesz tego co się pisze.

    Na razię widzę, że pytasz o coś co masz napiane.

  • 18. Data: 2011-06-07 20:58:36
    Temat: Re: Pozew
    Od: " ąćęłń" <j...@W...gazeta.pl>

    Ba, w sprzeciwie, bo sąd odrzuci zgłoszony później dowód (właśnie w jakiejś
    gazecie walnęli komentarz).

    -----

  • 19. Data: 2011-06-07 21:03:21
    Od: " ąćęłń" <j...@W...gazeta.pl>

    W pozwie o zapłatę można zamieścić wniosek o zabezpieczenie (korzystne,
    dzięki temu nie wnosisz wpisu dwa razy), ale czy w powództwie
    przeciwegzekucyjnym to inne pytanie, nie znam odpowiedzi.

  • 20. Data: 2011-06-08 10:14:23
    Temat: Pozew o pozbawienie wykonalności tytułu wykonawczego z wnioskiem
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@N...gazeta.pl>

    Tu coś jest, pozwy pkt 4.: