    From: c...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozew o naruszenie dóbr osobistych
    Date: 14 Jan 2003 11:56:57 +0100

    > : Czy ewentualnie art 81 ust. 2 punkt 2 ale czy rzeczywiście w takiej
    > : sytuacji ma to jakiś sens.

    Moim zdaniem, jeżeli już to pisać na podstawie art. 81.

    > : No bo mi też się wydaje że z KC to nie bardzo
    > : pozew miałby jakiś sens.

    Trzeba by pokombinować - zastanowić się jakie dobro mogło być naruszone, ale w
    tym wypadku to byłoby mocno naciągane. naruszenie dobra musi miec przecież
    charakter obiektywny, a jakoś nikt nie znajduje tu podstaw.

    > dlaczego nie?
    > Na podstawie 24 możesz domagać się zaniechania wyświetlania tego zdjęcia.

    Jeżeli dochodziłby ochrony wizerunku to zaniechanie raczej na podstawie art. 78
    prawa autorskiego.
    Jeżeli jest to tylko na potrzeby zajęć to napisz na podstawie art. 81 i 78 pr.
    aut.

    Ciacho