    From: "Plumpi" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozbawienie wody.
    Date: Thu, 14 Jul 2005 14:04:29 +0200

    > Nie wiem po co jakieś haki, bo ten problem mi sie dziwny wydaje.
    > Ja bym sie wody domagał od tego z kim mam umowę na dostarczanie wody
    > i komu za nią płacę.
    > Co mnie obchodza jego problemy z innymi odbiorcami.

    Ale właśnie cały w tym problem, że właściciel pobiera opłaty za wodę i nawet
    nie chce rozmawiać z lokatorami, kórzy płacą regularnie za czynsz i wodę. Ma
    to po prostu w d.... , bo najprawdopodobniej chce się pozbyć lokatorów i
    robi to celowo, aby sami opuścili lokale.
    Lokatorzy napisali jakieś pismo do UM, ale UM nie jest w stanie nawet
    skontaktować się z nim. Wysłano wezwania do tego gościa, a on najzwyczajniej
    nie ma ochoty na rozmowę z urzędnikami i skutecznie ich unika. Póki co
    poszukiwany jest przez policję, która co jakiś czas odwiedza wszystkie jego
    nieruchomości.
    Niestety nie znam szczegółów, bo ja tam nie mieszkam. To są relacje
    lokatorów tam zamieszkujących.
    Co do domagania się wody od "Wodociągów" problem jest w tym, że po pierwsze
    "Wodociągi" nie chcą podłączyć wody, dopóki zadłużenie nie zostanie
    spłacone. Właściciel zaś ma gdzieś spłatę zadłużenia, bo dzięki temu łatwiej
    będzie mu się pozbyć ludzi, którzy po prostu odejdą z tych mieszkań sami.
    Poza tym indywidualne podłączenie wody w przypadku kamienicy chyba wymaga
    zgody jej własciciela ?

    I teraz cały problem w tym, żeby znaleźć jakąś podstawę prawną, na mocy
    której będzie można podłączyć indywidualnie tych lokatorów, którzy płacili i
    chcą płacić. Konkretnie chodzi o wymuszenie na "Wodociągach" podłączenia do
    sieci i możliwość indywidualnego rozliczania. Póki co "Wodociągi" odcięły
    dopływ do budynku i nie chcą podłączyć indywidualnie lokatorów do momentu,
    aż zostanie spłacone zadłużenie, do którego także doprowadził ten
    właściciel, ponieważ nie opłacał nawet części zużywanej wody, za którą
    płacili uczciwi lokatorzy.
    Chodzi także o możliwość obejścia zgody właściciela na podłączenie się
    indywidualne.

    Jak widać stworzyło się "błędne koło", któremu winien jest zasadniczo
    właściciel, ponieważ pobierał od lokatorów czynsze ponadnormatywne oraz
    opłatę za wodę rozliczaną na zasadzie ryczałtu, której nie przekazywał nawet
    w części do "Wodociągów"
    Jeżeli chodzi o ryczałt za wodę to i tak każdy płacił prawie 2 razy więcej,
    bo w ryczałcie było wkalkulowany pobór wody przez lokatorów, którzy nie
    płacili.
    Powiem Ci tylko, że osoba, której dotyczy ten problem mieszka sama, a płaci
    więcej ode mnie. Normalnie moja rodzina składa się z 3 osób stale
    zamieszkujących oraz czwartej osoby, która praktycznie mieszka z nami w
    okresie szkoły (student). Tyle, że ja rozliczam się na podstawie licznika
    wody. Dodam, że ja i moja żona do oszczędnych nie należy w przeciwieństwie
    do tej osoby, która mieszka w tej kamienicy.
    Tak więc o czym my tu mówimy ?

    --
    Jacek "Plumpi"