    From: "Plumpi" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pozbawienie wody.
    Date: Thu, 14 Jul 2005 13:17:40 +0200

    > ok ja cię rozumiem
    > ale co może zrobić kamienicznik?
    > przecież z własnych nie wyłoży za kogoś równie dobrze ty mógłbyś to
    > zrobić a co może zrobić wobec nieuczciwych lokatorów to sam wiesz
    > generalnie może im skoczyć. takie mamy PRAWO.

    Może przecież zerwać umowę z niepłacącymi lokatorami i ich eksmitować.
    Poza tym to jest jego business, a nie lokatorów, którzy płacą tak wysokie
    czynsze.
    Jak to mawiają "sorry Winnetou" żądasz zapłaty za czynsz to zapewnij ludziom
    media, za które ludzie płacą.

    > i w konsekwencji za nieuczciwych lokatorów cierpisz ty.

    Tyle , że według mnie to jest pogwałcenie praw uczciwych lokatorów oraz
    naruszenie umowy najmu lokalu ze strony "kamienicznika", ponieważ żąda
    ponadnormatywnego czynszu i do tego bez najważniejszego medium potrzebnego
    do życia jakim jest woda, za które także bierze od lokatorów pieniądze.

    > ale to wina rządu nie kamienicznika
    > on też by chciał mieć samych takich jak ty i nie mieć problemów z
    > rachunkami.

    Akurat nie znasz tego człowiek i dlatego nie wypowiadaj się autorytatywnie w
    jego imieniu.
    Niestety wszystkie jego zachowania świadczą o tym, że jest człowiekiem
    żerującym na ludzkiej krzywdzie, a jego celem jest doprowadzenie do
    wysiedlenia wszystkich mieszkańców i dalszy obrót nieruchomością. Z resztą
    jest to jego nie pierwsza nieruchomość i nie pierwsza eksmisja.
    Wyobraź sobie, że ten gość bierze czynsz w wysokości 10zł/m2 od ludzi (młode
    małżeństwo), którzy wyremontowali mieszkanie na własny koszt. Wymienili
    okna, drzwi, doprowadzili wodę i zrobili łazienkę. Przedtem mieszkanie to,
    to była rudera. Właściciel tylko dlatego zarządał tak wysokiego czynszu,
    ponieważ w tym dniu co pojawił się "jaśnie pan właściciel" akurat ich nie
    było w domu, bo pracowali.
    Z tego co mi wiadomo to jako prywatny właściciel nieruchomości przekroczył
    wartość dopuszczalną czynszu, która jest ustalona przez ustawy czy
    rozporządzenia. Dla tego budynku jest to bodajże kwota niewiele powyżej
    6zł/m2 - i to w przypadku mieszkań posiadających pełen standard. Niestety w
    przypadku tej kamienicy mieszkańcy doprowadzali wodę i remontowali
    mieszkania na własny koszt, pakując masę własnych pieniędzy, a część
    mieszkań jeszcze nie ma wody ani kanalizacji.
    Z resztą poczytaj mój wątek pt. "Wysokość czynszów w prywatnych kamienicach
    oraz problem z wodą", w którym już wcześniej opisałem całą historię.

    > powtarzam pomóżcie jemu a on na pewno się jakoś odwdzięczy.

    Wątpię - nie ten typ charakteru. Zrozum, ze on nawet nie chce się spotkać z
    mieszkańcami. Jedyna forma kontaktu to tylko wysyłanie pism z nakazami dla
    mieszkańców.

    > załóżcie jakiś komitet blokowy w sile 4 dresów czy cos w tym rodzaju
    > nakłońcie zalegaczy do uregulowania rach.

    Uważasz, że 70-kilku letnie osoby przebiorą się w dresy i będą chodziły z
    bejzbolami po sąsiadach.
    Przestań fantazjować, bo nawet to o czym piszesz jest ścigane przez prawo
    jako rozbój, zastraszenie czy nakłanianie z użyciem siły. Nie wiem
    dokładnie, ale sądzę, że jest na to kilka paragrafów.
    Poza tym wszystkie młode i uczciwie płacące osoby już się stamtąd
    wyprowadziły-uciekły na skutek tak nieludzkiego traktowania. Pozostały także
    płacące regularnie osoby starsze po 60-ce oraz kilku pijusów, przez których
    jest całe zamieszanie.

    --
    Jacek "Plumpi"