    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Powielanie zdjęć
    Date: Sat, 6 Mar 2004 05:31:08 +0800

    In article <c2a7q5$qcd$1@inews.gazeta.pl>, Billcow wrote:
    > Witam! Chciałbym abyście opisali mi jak do tego co zachwilę opiszę ma się
    > prawo. Otóż pewien fotograf zrobił na pewnej imprezie zdjęcia. Te zdjęcia
    > bardzo wysoki bo 3 zl. Osoby biorące udział w imprezie postanowiły, że
    > zdjęcia zeskanują z albumu pokazowego i wywołają sobie sami z formatu
    > cena byłaby bardzo wysoka. Mam w związku z tym pytanie. Czy to jest
    > nielegalne? Czy może należałoby kupić po 1 szt. każdego zdjęcia i wtedy gdy

    Tak. Jest to nielegalne i jest to przestępstwo przeciwko Prawu
    Autorskiemu. Jeśli ów fotograf się dowie, może złożyć zawiadomienie o
    popełneniu przestępstwa i będzie miał ku temu MZ podstawy.

    > są zakupione można robić kopię na własny użytek? Jako dodatkowa informacja
    > powiem, że tylko pewna grupa osób biorących udział w imprezie chce zrobić
    > sobie odbitki. Około 1/6. Reszta czyli 5/6 zdjęcia zakupi od fotografa.
    > Jeżeli to jest nieleaglne to czy jest jakiś "kruczek prawny", który
    > pozwoliłby to obejść i skopiować sobie zdjęcia?

    Ożeń się z fotografem, prawa autorskie majątkowe podlegają dziedziczeniu.

    > Pozdrawim i liczę na dobrych prawników :-)

    Przydadzą się. Będą na pewno droźsi niż zyski ze spiracenia odbitek.

    --
    Marcin